امروز: شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 4 ذو القعدة 1445 | 2024-05-11
کد خبر: 87638 |
تاریخ انتشار : 18 خرداد 1395 - 12:24 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس و دولت باید حمایت لازم را از استراتژی در بخش صنعت داشته باشند، تصریح کرد: ادارات حقوقی وزارتخانه ها باید با بررسی های قانونی مواد قانونی مزاحم در رابطه با سرمایه گذاری خارجی و داخلی را مشخص کنند. دکتر علی لاریجانی در نشست علنی روز (سه‌شنبه، […]

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس و دولت باید حمایت لازم را از استراتژی در بخش صنعت داشته باشند، تصریح کرد: ادارات حقوقی وزارتخانه ها باید با بررسی های قانونی مواد قانونی مزاحم در رابطه با سرمایه گذاری خارجی و داخلی را مشخص کنند.

دکتر علی لاریجانی در نشست علنی روز (سه‌شنبه، 18 خرداد) مجلس شورای اسلامی پس از پایان گزارش نعمت زاده وزیر صنعت در صحن علنی، گفت: یکی از بندهایی که شما اصرار داشتید محقق شود، این است که مقررات و قوانین زائد در حوزه تولید برداشته شود تا رتبه بندی ایران جهت جذب سرمایه گذار تسهیل و بهتر شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی قوانین باید در مجلس اصلاح شود و برخی بخشنامه ها مربوط به کار وزارتخانه ها است.

دکتر لاریجانی گفت: براساس قانون تنقیح قوانین تا سال 90 تمامی وزرای کشور مسئول بودند که تنقیح قوانینی را که در حوزه کاری خود دارند با کمک ادارات حقوقی وزارتخانه ذیربط تدوین و به مجلس ارائه کنند اما هیچ یک از وزرا این وظیفه را انجام ندادند.

وی ادامه داد: ادارات حقوقی وزارتخانه ها باید با بررسی های قانونی مواد قانونی مزاحم در رابطه با سرمایه گذاری خارجی و داخلی را مشخص کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت صنعت بحث استراتژی در بخش صنعت را تدوین کرده است که من این گزارش را ملاحظه کردم هرچند که در این رابطه مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نقدهایی را وارد دانسته؛ اما مهم این است که یک مرجع این موضوع را تصویب کند تا با ایجاد وفاق مسئله حل شود.

وی گفت: مجلس و دولت باید حمایت لازم را از استراتژی در بخش صنعت داشته باشد و در اولین فرصت موضوع را جمع بندی و یک میثاق مشترک بین مجلس و دولت در این رابطه تشکیل شود.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، تجزیه و تحلیل و آنالیزی از مشکلات ارائه داد اما اهمیت اصلی، در اجرا و پیگیری است و باید وزارت صنعت پیگیری کند و دولت تسهیلات بانکی را در اختیار این وزارتخانه قرار دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید با اخذ تسهیلات بانکی لازم زمینه برای راه اندازی 7500 واحد صنعتی فراهم شود و انشاءالله موضوع پیگیری شود.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید