امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 121 |
تاریخ انتشار : 28 اردیبهشت 1394 - 17:02 | ارسال توسط :
2
7
ارسال به دوستان
پ

جهان > خلیج‌ فارس – رمادی، مرکز استان انبار حالا برای عراقی‌ها به مسئله مرگ و زندگی تبدیل شده است. نظاميان عراق كه قصد آزادسازي استان انبار را داشتند مركز اين استان را در مقابل حملات تروريست‌هاي داعش از دست دادند اما نخست‌وزير عراق حالا از نيروهاي مقاومت مردمي شيعه درخواست كمك كرده تا شهري كه در […]

جهان > خلیج‌ فارس – رمادی، مرکز استان انبار حالا برای عراقی‌ها به مسئله مرگ و زندگی تبدیل شده است.

نظاميان عراق كه قصد آزادسازي استان انبار را داشتند مركز اين استان را در مقابل حملات تروريست‌هاي داعش از دست دادند اما نخست‌وزير عراق حالا از نيروهاي مقاومت مردمي شيعه درخواست كمك كرده تا شهري كه در 110كيلومتري بغداد قرار دارد را نجات دهند.

طي روزهاي گذشته نبرد سنگيني بر سر رمادي در جريان بود اما تروريست‌هاي داعش بامداد روزگذشته در اطلاعيه‌اي اعلام كردند كه موفق به اشغال كامل اين شهر شده‌اند و در موصل نيروهاي اين گروه تروريستي به برگزاري جشن پرداختند. نيروهاي داعش روز جمعه توانسته بودند با استفاده از ده‌ها حمله انتحاري خطوط دفاعي نيروهاي دولتي را در هم شكسته و وارد مناطق مركزي اين شهر شوند.

گزارش‌ دولت عراق نشان مي‌دهد كه طي 2روز گذشته تروريست‌هاي داعش در رمادي حداقل 500نفر را به قتل رسانده‌اند تا خيابان‌هاي اين شهر را خون فرابگيرد. شاهدان عيني از اعدام‌‌هاي دسته‌جمعي در خيابان‌هاي اين شهر خبر مي‌دهند و حالا اميد مردم به اتحاد نيروهاي مردمي و نظاميان عراق در اوضاع وحشتناك اين شهر است.

با سقوط اين شهر حيدر العبادي نخست‌وزير عراق كه در عمليات انبار نيروهاي مردمي موسوم به حشد شعبي را در حاشيه قرار داده بود به‌صورت رسمي خواستار كمك اين نيروها براي بازپس‌گيري رمادي شد. هزاران نفر از نيروهاي مردمي عراق كه پيش از اين بارها آمادگي خود را براي اتحاد و مشاركت در عمليات انبار اعلام كرده بودند به‌همين‌خاطر روزگذشته راهي ‌استان انبار شدند.
شوراي استان انبار روز گذشته از ورود 3هزار نفر از نيروهاي حشد شعبي به اين استان خبر داد. اين نيروها در حال آماده‌سازي در پايگاهي نزديك رمادي براي آغاز عمليات خود عليه نيروهاي داعش هستند.

  • در انتظار آزادي رمادي

مشاوران نظامي پيش‌بيني كرده‌اند كه با توجه به سابقه عمليات استان صلاح‌الدين و موفقيت نيروهاي حشد شعبي در بازپس‌گيري اين استان از تروريست‌هاي داعش آنها مي‌توانند در مقابل داعش در رمادي به پيروزي چشمگير و حتي سريع برسند. پيش از اين نيروهاي حشد شعبي با حضور گسترده شيعيان در اتحاد با نيروهاي سني، كرد و نظاميان ارتش عراق در استان صلاح‌الدين عمليات موفقي ازجمله براي پاكسازي تكريت داشتند.

پس از آنكه نيروهاي حشد شعبي توانستند در استان صلاح‌الدين يك پيروزي بزرگ را رقم بزنند اما مداخله كشورهاي غربي و عربي با مطرح كردن مجدد مسائل فرقه‌اي باعث به حاشيه راندن اين نيروها در عمليات انبار شد. حيدر العبادي در ديدار با فرماندهان نيروهاي حشد شعبي اكنون از آنها خواسته در كار آزادسازي انبار به ارتش كمك كنند. مقام‌هاي دولت آمريكا اما با وجود سقوط رمادي همچنان با مشاركت نيروهاي حشدشعبي مخالفت مي‌كنند.

اتحاد نيروهاي عراقي اما تنها راه‌حل براي آزادي استان انبار و مركز آن به‌حساب مي‌آيد. گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه نيروهاي قبايلي استان انبار هم آمادگي خود را براي مقابله با پيشروي داعش اعلام كردند. يكي از سران قبايل انبار روز گذشته از اعزام 4هزار نفر از نيروهاي قبايل به غرب رمادي براي جلوگيري از پيشروي بيشتر تروريست‌هاي داعش خبر داد.

وزارت دفاع عراق هم اعلام كرده كه تانك‌ها و خودروهاي زرهي براي شركت در عمليات آزادسازي رمادي به اين استان رسيده‌اند. پيروزي در رمادي با اتحاد نيروهاي عراقي و بازپس‌گيري اين شهر مي‌تواند ضربه‌اي سخت به اين گروه تروريستي وارد كند تا مسير براي عمليات پاكسازي موصل هموار شود.

  • بركناري مقام‌هاي امنيتي اردن به‌خاطر داعش

افزايش تحركات گروه تروريستي داعش در اردن، بركناري وزير كشور و چند نفر از مقام‌هاي ارشد امنيتي اين كشور را به‌دنبال داشت. نخست‌وزير اردن استعفاي وزير كشور را اعلام كرده و گفته مي‌شود مدير امنيت كل و فرمانده ژاندارمري به بازنشستگي اجباري رفته‌اند. اين تحولات پس از رخدادهاي شهر معان رخ داد كه طي آن يك خودروي نظامي به سرقت رفت و پس از فيلمبرداري با پرچم داعش روي آن به آتش كشيده شد.

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :ali

      کو گوش شنوا !!!

    1. نویسنده :جاوید

      آرزوی توفیق