امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 6 ذو القعدة 1445 | 2024-05-13
کد خبر: 459323 |
تاریخ انتشار : 02 اسفند 1400 - 17:21 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

فرماندار استان الانبار از ورود تجهیزات و نیروهای نظامی عراق به نوار مرزی با سوریه در غرب این استان خبر داد. به گزارش صلح خبر، به نقل از المعلومه، احمد المحلاوی، فرماندار استان الانبار خاطرنشان کرد، تجهیزات نظامی شامل یک هنگ پیاده نظام از نیروهای ارتش است که وارد منطقه «طریفاوی» در نزدیکی منطقه «سنجار» […]

فرماندار استان الانبار از ورود تجهیزات و نیروهای نظامی عراق به نوار مرزی با سوریه در غرب این استان خبر داد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از المعلومه، احمد المحلاوی، فرماندار استان الانبار خاطرنشان کرد، تجهیزات نظامی شامل یک هنگ پیاده نظام از نیروهای ارتش است که وارد منطقه «طریفاوی» در نزدیکی منطقه «سنجار» یا آنچه حد فاصل میان مرزهای استان الانبار و موصل نامیده می‌شود، شد و هدف آن کنترل نوار مرزی با سوریه به منظور ممانعت از نفوذ عناصر جنایتکار و تروریست به سمت مناطق غربی است.

وی در ادامه افزود، این اقدام در چارچوب تدابیر شدید امنیتی برای کنترل نوار مرزی از گذرگاه مرزی «القائم» با سوریه واقع در غرب الانبار تا مرزهای استان موصل برای تامین امنیت مناطق بیابانی جهت ممانعت از هرگونه نقض امنیتی است. 

المحلاوی همچنین تصریح کرد، هدف از ورود این نیروهای امنیتی به نوار مرزی با سوریه بستن مرزهای عراق و سوریه برای تضمین عدم نفوذ تروریست‌ها به مناطق غربی و تهدید امنیت و ثبات مناطق آزاد شده است.

نیروهای امنیتی از جمله نیروهای حشد شعبی چند روز پیش وارد مناطق نوار مرزی با سوریه شدند.

عملیات جدید حشد شعبی در استان صلاح الدین

همچنین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرماندهی عملیات صلاح الدین در حشد شعبی عراق اعلام کرد، عملیات تفتیش و بازرسی گسترده در مناطق «البعیجی» و «الحاوی» در اطراف شرق رود دجله در شهرستان بیجی واقع در استان صلاح الدین آغاز شده است.

فرماندهی عملیات صلاح الدین در حشد شعبی عراق همچنین اعلام کرد، در این عملیات امنیتی نیروهای این فرماندهی و تیپ ۵۱ حشد شعبی مشارکت دارند و این عملیات با هدف تفتیش و بازرسی مناطق ناهموار با هدف ممانعت از نفوذ عناصر تروریستی آغاز شده است.

عراق در سال ۲۰۱۷ پیروزی بر داعش را با باز پس گیری تمامی اراضی که داعش در سال ۲۰۱۴ تصاحب کرده و یک سوم مساحت کشور بود، اعلام کرد؛ اما این تشکیلات همچنان از طریق گروه‌های زیرزمینی خود در مناطق مختلف و گسترده دست به حملات پراکنده می‌زند.

مقامات عراق هزاران تن را به اتهام وابستگی به داعش طی سال‌های گذشته بازداشت کرده‌اند و هنوز جستجوی مظنونان تروریستی ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید