امروز: پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 9 ذو القعدة 1445 | 2024-05-16
کد خبر: 515062 |
تاریخ انتشار : 21 مرداد 1402 - 14:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/کرمانشاه یک دکترای فیزیولوژی ورزشی معتقد است، در بسیاری از موارد، تاثیر ورزش‌های گروهی از ورزش‌های انفرادی بیشتر است. دکتر رستگار حسینی در گفت‌وگو با صلح خبر، با اشاره به فواید مهم ورزش کردن، اظهار کرد: ورزش کردن در هر صورت به شکل گروهی و یا انفرادی تاثیرات بسیار مثبتی روی جسم، روح و […]

صلح خبر/کرمانشاه یک دکترای فیزیولوژی ورزشی معتقد است، در بسیاری از موارد، تاثیر ورزش‌های گروهی از ورزش‌های انفرادی بیشتر است.

دکتر رستگار حسینی در گفت‌وگو با صلح خبر، با اشاره به فواید مهم ورزش کردن، اظهار کرد: ورزش کردن در هر صورت به شکل گروهی و یا انفرادی تاثیرات بسیار مثبتی روی جسم، روح و عملکرد افراد می‌گذارد.

وی ادامه داد: با این وجود براساس مطالعات انجام شده، به نظر می‌رسد ورزش‌های گروهی ممکن است تاثیرات مهم‌تری نسبت به ورزش‌های انفرادی در زمینه‌های خاص داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: برای نمونه، تحقیقی که روی دانشجویان ورزشکار صورت گرفته، نشان می‌دهد ورزش‌های گروهی در مقایسه با ورزش‌های انفرادی برای بهبود اضطراب و بهبود کیفیت خواب آنها موثرتر است.

وی افزود: از طرفی مشخص شده ورزشکاران ورزش‌های انفرادی نسبت به ورزشکاران ورزش‌های گروهی، بیشتر مستعد ابتلا به علائم افسردگی هستند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، برخی از مطالعات نشان داده‌ که توسعه مهارت‌های اجتماعی و شکل‌ گیری روابط مثبت در جامعه، اغلب در ورزش‌های تیمی در مقایسه با ورزش‌های انفرادی بیشتر دیده می‌شود.

حسینی افزود: البته شاید این مسئله به این دلیل است که ورزش‌های تیمی به افرادی نیاز دارد که با هم برای رسیدن به یک هدف مشترک کار کنند که حس کار گروهی و رفاقت را تقویت می‌کند.

وی با بیان اینکه تأثیر کلی ورزش‌های گروهی در مقابل ورزش‌های انفرادی می‌تواند در مواردی بسیار متفاوت باشد، افزود: تأثیر ورزش‌های گروهی یا انفرادی می‌تواند به عوامل مختلفی از جمله نوع ورزش، ترجیحات و شخصیت فرد و سطح رقابت درگیر در ورزش بستگی داشته باشد.

وی تاکید کرد: البته این بدان معنا نیست که ورزش‌های فردی تأثیر منفی بر سلامت روان دارند، بلکه به نظر می‌رسد تأثیر آن بر سلامت روان بسته به ورزش و فرد متفاوت است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید