امروز: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 14 ذو القعدة 1445 | 2024-05-21
کد خبر: 464733 |
تاریخ انتشار : 21 فروردین 1401 - 17:54 | ارسال توسط :
0
3
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/اصفهان عضو هیئت رئیسه فدراسیون تنیس روی میز گفت: براساس منشور المپیک، هدف از ورزش ایجاد دوستی و رفاقت فارغ از سیاست‌زدگی است تا بتوانیم در جامعه مدرن امروز، روابط دوستانه و بهتری را برای ساختن دنیایی بهتر داشته باشیم. مهدی تکابی در گفت‌وگو با صلح خبر در خصوص برگزاری نخستین دوره مسابقات تنیس […]

صلح خبر/اصفهان عضو هیئت رئیسه فدراسیون تنیس روی میز گفت: براساس منشور المپیک، هدف از ورزش ایجاد دوستی و رفاقت فارغ از سیاست‌زدگی است تا بتوانیم در جامعه مدرن امروز، روابط دوستانه و بهتری را برای ساختن دنیایی بهتر داشته باشیم.

مهدی تکابی در گفت‌وگو با صلح خبر در خصوص برگزاری نخستین دوره مسابقات تنیس روی میز نمایندگان ادیان الهی که به مناسبت روز جهانی تنیس روی میز در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: ۶ آوریل هر سال روز جهانی تنیس روی میز است که جز معدود رشته هایی محسوب می‌شود که در تقویم سازمان ملل نیز به ثبت رسیده است، تا سال ۹۸ این توفیق را داشتیم که روز جهانی تنیس روی میز را با تلفیقی از نمادهای تاریخی اصفهان در محل پل خواجو برگزار کنیم و بازتاب آن نیز به نحوی بود که هر زمان نام تنیس روی میز و گرامیداشت این روز به میان می‌آید، تداعی کننده پل خواجوی اصفهان است.
وی افزود: امسال فدراسیون جهانی از کشورها درخواست کرد با ایده‌های خاص این مراسم را برگزار کنند که در ایران با شعار «صلح و دوستی برای تمام ادیان الهی» برگزار شد. به‌هرحال ایده بسیار زیبایی بود و در مدت زمان بسیار کوتاهی که داشتیم طراحی و دعوت برای برگزاری این مسابقات انجام شد و مسابقات در قالب مراسمی ساده، اما با گرمی و جوی دوستانه برگزار شد.
رئیس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان اضافه کرد: طبق منشور المپیک، هدف از ورزش ایجاد دوستی و رفاقت بین افراد فارغ از سیاست‌زدگی در جامعه مدرن است. ورزش می‌تواند به‌عنوان وسیله میانبر خوبی برای ایجاد روابط دوستانه و برای ساختن جهان و زندگی با کیفیت بهتر باشد.
وی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات، نمایندگان ادیان الهی مسلمان، کلیمی و مسیحی حضور داشتند. اصفهان از دیرباز مهد تمدن‌ها و ادیان مختلف بوده است و این همزیستی مسالمت‌آمیز همراه با احترام و تعامل، الگویی فراتر از ایران و برای کل دنیا بوده است. اگر گذری به محله جلفا و … بزنید، می‌بینید ادیان مختلف چقدر دوستانه و راحت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و این پیام‌آور ایرانی قدرتمند، سرفراز و با نشاط است و هر چقدر این همبستگی را بیشتر کنیم، ایرانی قدرتمندتر و شکوفاتر خواهیم داشت.
تکابی در خصوص استقبال نمایندگان ادیان مختلف از این طرح گفت: همیشه طرح‌ها و ایده‌های جدید جای ریسک دارد، اما زمانی که از نزدیک اجرای طرح را دیدم، علاقمند شدیم که سایر ادیان را نیز درگیر این برنامه کنیم و بتوانیم از ظرفیت‌های آنها استفاده کنیم. از اهداف دیگر ورزش آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ ادیان دیگر است که بتوانیم از نکات مثبت آنها در مسیر توسعه فردی خود استفاده کنیم. امیدواریم بتوانیم این ایده را گسترش داده و حتی در سال‌های آینده مهمانانی را از دیگر کشورها برای حضور در این رویداد داشته باشیم، گام نخست را به کمک همکاران در هیئت تنیس روی میز استان و همچنین رسانه‌ها برای انعکاس خوب این رویداد برداشتیم و به آینده نیز بسیار امیدوار هستیم.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید