امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 496562 |
تاریخ انتشار : 08 اسفند 1401 - 20:08 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

وبسایت آمریکایی کانترپانچ (Counterpunch) مقاله ای منتشر کرده و در آن به شدت از استانداردهای دوگانه برخورد مجریان قانون و رسانه ها با گروه های مذهبی مختلف در آمریکا انتقاد کرد. به گزارش صلح خبر، بر اساس این مقاله، سرویس های اطلاعاتی و محافل رسانه ای در آمریکا جاسوسی از مسلمانان را قابل قبول می […]

وبسایت آمریکایی کانترپانچ (Counterpunch) مقاله ای منتشر کرده و در آن به شدت از استانداردهای دوگانه برخورد مجریان قانون و رسانه ها با گروه های مذهبی مختلف در آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش صلح خبر، بر اساس این مقاله، سرویس های اطلاعاتی و محافل رسانه ای در آمریکا جاسوسی از مسلمانان را قابل قبول می دانند اما اگر همین جاسوسی از مسیحیان باشد از نظر آنها رفتاری بد و مردود است.

در این مقاله آمده است، دفتر تحقیقات فدرال FBI سندی را رد کرد که در آن نشان می دهد شعبه این نهاد در شهر ریچموند در ویریجینا تحقیقاتی را در مورد حامیان «سنت‌گرای افراطی» کاتولیک و روابط احتمالی آنها با «جنبش ملی‌گرای سفید راست افراطی» آغاز کرده است.

این دفتر رد این سند را به این دلیل نسبت داد که “مطابق با استانداردهای سختگیرانه ما نیست”.

آری پل، روزنامه نگار آمریکایی در این مقاله خود در این وبسایت، نمونه هایی از تعامل مقامات و رسانه ها – به ویژه آنهایی که گرایش های راستگرای محافظه کارانه دارند – با گروه های سنتی رادیکال کاتولیک را ذکر کرد.

در حالی که مجله نشنال ریویو  (The National Review) سند FBI را تهمت توصیف کرد، فاکس نیوز آن را به عنوان مدرکی دال بر آزار و شکنجه محافظه کاران توسط دولت فدرال تلقی کرد و تاکر کارلسون، مجری همان شبکه آن را “سرآغازی” برای حمله به کل مسیحیان در نظر گرفت.

بر اساس این مقاله، سند FBI مرتبط با مرکز حقوقی فقر جنوبی (SPLC) است که چندین گروه نفرت کاتولیک سنتی رادیکال را شناسایی کرده است تا بین طرفداران ایدئولوژی افراطی کاتولیک های سنتی رادیکال که یهودیان را به عنوان دشمن همیشگی مسیح هدف قرار می دهند و بین جامعه بزرگتر از کاتولیک های مذهبی جدایی ایجاد کند.

نویسنده این مقاله می گوید، هیو هیویت، مجری برنامه مشهور رادیویی گفتگو، حامیان گروه کاتولیک سنتی افراطی را افرادی خوب، سخاوتمند و وفادار توصیف کرد که وظایف خود را جدی می گیرند. وی افزود، به نظر می رسد اف بی آی قصد دارد افراد بی خطر را در صورت محافظه کار بودن آنها تعقیب کند.

هیویت از کریستوفر رای، رئیس اف‌بی‌آی خواست با کارکنان دفتر اف بی ای که او آنها «افراط‌گرایان ایدئولوژیک و طرفداران سیاسی» می‌خواند، کسانی که اتهامات علیه کاتولیک‌های سنتی را رهبری می‌کنند، به شدت برخورد کند.

استانداردهای دوگانه

آری پل در مقاله خود توضیح داد، مشکل این است که بسیاری از رسانه های راستگرای منتقد این حکم، همان کسانی هستند که نظارت گسترده مجریان قانون بر جوامع مسلمان را تایید کردند. وی از مجله نشنال ریویو این سخن را نقل کرد که “نظارت بر جوامع مسلمان برای شکست تروریسم ضروری است.” این مجله همچنین از قطع روابط اف بی آی با شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) ابراز خرسندی کرد.

نویسنده به ستایش هیئت تحریریه نیویورک پست از مایکل بلومبرگ شهردار سابق نیویورک اشاره کرد که نظارت پلیس بر فعالیت های مسلمانان را “مایه افتخار” توصیف کرده بود.

وی خاطرنشان کرد که خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس برای سریال مستند جاسوسی پلیس نیویورک که هیئت تحریریه نیویورک تایمز آن را “برنامه غیرقابل دفاع” جاسوسی از مسلمانان قانونمند توصیف کرد، برنده جایزه پولیتزر شد. اما راست افراطی نظر دیگری داشت.

این نویسنده گفت، هیچ مدرکی وجود ندارد که سند FBI مربوط به کاتولیک های سنتی افراطی منجر به جاسوسی گسترده از آنها شود، همانطور که در دوران شهرداری بلومبرگ برای مسلمانان اتفاق افتاد.

با این حال طبق این مقاله، رسانه های محافظه کار کاملاً متفاوت با این موضوعات برخورد می کنند و جاسوسی مجریان قانون از مسلمانان تنها ناشی از بحث های حقوقی و سیاسی طولانی مدت است.

نویسنده این مقاله اشاره می کند که آنچه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ رخ داد، بدترین حمله “تروریستی” در خاک آمریکا نبود، بلکه حمله به اوکلاهاما سیتی بود که توسط تیموتی مک وی، ناسیونالیست مسیحی سفیدپوست انجام شد و تا به امروز ارتباط نزدیکی با افراطی ها دارد.

این مقاله نتیجه گیری می‌کند که استانداردهای دوگانه رسانه‌های راستگرا، دین مسیحیت را عنصری مقدس و دین اسلام را عنصری مشکوک جلوه می دهد. کاتولیک های مذهبی – به ویژه آنهایی که با سقط جنین و حقوق دگرباشان جنسی مخالفند – از نظر این رسانه ها، بخش اساسی فرهنگ محافظه کار آمریکایی هستند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید