امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 6 ذو القعدة 1445 | 2024-05-13
کد خبر: 48201 |
تاریخ انتشار : 09 بهمن 1394 - 16:14 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

فرهنگ > سینما – معاونت امور زنان ریاست جمهوری، به صورت مختصر در توییتر و به مفصل‌تر در صفحه فیسبوکش به ماجرای حمله به فاطمه معتمدآریا پرداخت. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهیندخت مولاوردی در صفحه فیسبوکش نوشت: «از حركت غير فرهنگي و برخورد توهين‌آميز و تهاجمی و توأم با الفاظ ناشایستی كه در شرع و قانون ما مصداق […]

فرهنگ > سینما – معاونت امور زنان ریاست جمهوری، به صورت مختصر در توییتر و به مفصل‌تر در صفحه فیسبوکش به ماجرای حمله به فاطمه معتمدآریا پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهیندخت مولاوردی در صفحه فیسبوکش نوشت: «از حركت غير فرهنگي و برخورد توهين‌آميز و تهاجمی و توأم با الفاظ ناشایستی كه در شرع و قانون ما مصداق بارز تهمت و افترا محسوب می‌شود با يكی از هنرمندان برجسته و افتخارآفرين كشور كه اين روزها آوازه هنرنماييش به فراسوی مرزها كشيده شده است در شهر كاشان می‌گذرد.

معترضين به حضور بانو فاطمه معتمدآريا كه به بهانه نمايش يكی از فيلم‌هايش و شركت در جلسه نقد و بررسي آن به آن شهر سفر كرده بود، به جای گفتگو زبان خشونت را برگزيدند و خواستار خروج او از كاشان شدند. با تأمل در اين قضيه و رفتارهايی مشابه كه برخي پيشه خود ساخته‌اند سؤالهای زيادی ذهن را به خود مشغول می‌كند: آيا نسل‌های قبل از ما و نياكانمان چنين رفتاری بر مهمان را روا می‌داشتند؟ ما كه در مهمان‌نوازی هنوز شهره خاص و عام در عالم هستيم به كجا چنين شتابان در حركتيم؟!

با كدام مجوز شرعی و قانونی چنين بی‌مهابا يك زن مسلمان ايرانی مورد بي احترامی و توهين آن هم تحت لوای دفاع از ارزشهای دينی قرار می‌گيرد؟ حتي عرف جامعه ايرانی نيز چنين رفتاری را با زنان برنمی‌تابد. آيا راه بر معترضين برای شركت در جلسه بررسي و نقد فيلم بسته بود و نتوانستند مجالي برای طرح ديدگاههای خود بيابند يا مصلح خبرت و منفعت و ترجيحشان بر اين بوده و هست كه راه فرياد و خشونت را در پيش گيرند؟

آيا همين رفتارهای دفعي و سلبي (در كنار ساير عوامل) در آينده زمينه‌ساز خروج تعداد بيشتری از هنرمندان جوان از كشور و پيوستن آنها به شبكه‌های ماهواره‌ای نخواهد بود؟ و دهها سؤال بی‌پاسخ ديگر… پسنديده و مطلوب آن است كه اعمال ما تبلور و آيينه باورها و اعتقاداتمان باشد. بياييم با تأسي به آموزه‌های دينيمان با عمل خود مردم را به دين خدا دعوت كنيم نه با زبان و شعار؛ که «کونوا دُعاةَ النّاسِ بِغَیرِ اَلسِنَتِکُم»

58۲۴۸

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!