امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 204070 |
تاریخ انتشار : 15 آبان 1396 - 15:10 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر کنایه آشنا به برخی تحلیل‌گران، بررسی فقهی و حقوقی لغو عضویت سپنتا نیکنام از شورای شهر یزد، خروج بیش‌از ۲ میلیون زائر اربعین از سه مرز کشور، رسیدگی به پرونده «بنیتا» در دیوان شگفت آور کشور، دیدار اعضای شورای شهر و شهردار تهران با رئیس جمهوری، مقررات کسر خدمت […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

کنایه آشنا به برخی تحلیل‌گران، بررسی فقهی و حقوقی لغو عضویت سپنتا نیکنام از شورای شهر یزد، خروج بیش‌از ۲ میلیون زائر اربعین از سه مرز کشور، رسیدگی به پرونده «بنیتا» در دیوان شگفت آور کشور، دیدار اعضای شورای شهر و شهردار تهران با رئیس جمهوری، مقررات کسر خدمت فرزندان ایثارگران، دیدار فرمانده ارتش پاکستان با سرلشکر باقری، ارجاع پرونده «حمید صفت» به کمیسیون پزشکی قانونی، واکنش شدید تهران به بیانیه اخیر ائتلاف یمن علیه ایران، ادامه جلسات کمیسیون عمران با شهرداری تهران و… از جمله اخبار سیاسی صلح خبر در روز دوشنبه، ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۶ است.

اعضای شورای شهر و شهردار تهران با رئیس جمهوری پیش از ظهر امرو ز(دوشنبه)دیدار کردند. محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران در این دیدار  تعامل وهمراهی ویژه وبیش از گذشته دولت جمهوری اسلامی با مدیریت شهری پایتخت را رمز تحقق انتظارات شهروندان برای تحول در مدیریت شهری و کاهش نارضایتی ها و مشکلات تهران دانست.

در همین ارتباط حمید بنایی، عضو کمیسیون عمران مجلس از ادامه مستمر جلسات کمیسیون عمران با شهرداری تهران خبر داد و بیان کرد  این کمیسیون آمادگی دارد تا به شهرداری برای حل مشکلات پایتخت کمک کند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور نیز در جلسه شورای ملی ایمنی زیستی با تاکید بر اینکه باید با استدلال علمی، تردیدها و نگرانی های منتقدین را رفع کرد و با یادآوری دستاوردها و پیشرفت های کشور در زمینه فناوری ها و تولیدات دارویی، بر لزوم توسعه علمی و دستیابی به فناوری های جدید در حوزه کشاورزی با رعایت حساسیت ها تاکید کرد و بیان کرد: دست اندرکاران علم بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک نباید بخاطر برخی فشارهای سیاسی و سخنان منتقدین، فعالیت خود را متوقف کنند بلکه باید شجاعانه و به دور از مسائل سیاسی، با استدلال منطقی و از موضع علمی، تردیدها و نگرانی های مخالفین را برطرف سازند و به جامعه آرامش خاطر بدهند.

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهوری در صفحه شخصی خود در توئیتر در واکنش به گفته‌های برخی تحلیل‌گران راجع به مواضع حسن روحانی نسبت به گرایش او به سمت اصولگرایان، نوشت: احتمالاً روحانی گردش به راست نمی‌کند ولی گردش راست به سمت روحانی بعید نخواهد بود.

فرمانده ارتش پاکستان با حضور در محل ستاد کل نیروهای مسلح با سرلشکر باقری دیدار کرد. در این دیدار بر ضرورت توسعه مناسبات دفاعی و امنیتی ایران و پاکستان برای حل مشکلاتتاکید شد.

همچنین سفیر ایران در عراق از خروج بیش‌از ۲ میلیون زائر اربعین از سه مرز کشور  خبر داد و بیان کرد: تاکنون بیش از ۲ میلیون زائر اربعین از مرزهای شلمچه، چذابه و مهران وارد خاک عراق شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این آمار افزایش پیدا کند. مسجدی در حاشیه بازدید از مواکب و روند تردد زوار اربعین در مرز شلمچه، با اشاره به بازدید روزهای شنبه و یکشنبه از مرزهای مهران، چذابه و شلمچه در جمع خبرنگاران عنوان کرد:مشکل امنیتی برای زائران در عراق رخ نداده است.

تهران به بیانیه اخیر ائتلاف یمن علیه ایران واکنش نشان داد. سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با رد اتهامات وارده در بیانیه اخیر ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی علیه یمن به جمهوری اسلامی ایران این اتهامات را ناروا، غیر مسؤولانه، مخرب و تحریک آمیز خواند.

کاترین اشتون مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا که نقشی تاثیرگذار در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ داشت، در یادداشت خود در نشریه پراسپکت با پرداختن به سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران و توافق هسته‌ای تاکید کرد که آمریکا در حال تضعیف اعتبار دیپلماتیک خود است. مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یادداشتی با تاکید بر اینکه توافق هسته‌ای تنها به آمریکا تعلق ندارد، نوشت: تندروهای ایران می گفتند که آمریکا قابل اعتماد نیست، به نظر می آید که ترامپ در حال اثبات غیر قابل اعتماد بودن آمریکاست.

نشست “بررسی فقهی و حقوقی لغو عضویت سپنتا نیکنام” از شورای اسلامی شهر یزد، از سوی گروه علوم اسلامی انجمن اندیشه و قلم با حضور حقوقدانان در مرکز همایش‌های مسجد الرحمن برگزار شد. در این نشست آیت‌الله سیدضیاء مرتضوی، استاد دروس خارج حوزه علمیه، بیان کرد: نظر شورای نگهبان در لغو عضویت اعضای غیرمسلمان در تبصره یک ماده ۲۶ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی آمده و طبق این تبصره “اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی به‌جای اسلام باید به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند.”

همچنین سعید شریعتی، حزب اتحاد ملت در ارتباط با ضرورت پرهیز از حواشی سیاسی همچون حواشی ایجاد شده برای پرونده سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد اظهار کرد: در مورد فرآیند حقوقی پرونده سپنتا نیکنام به نظر من بحث از حقوق اقلیت‌ها و نگرش نظام جمهوری اسلامی به جایگاه و حقوق آنها فراتر رفته است. وی بیان کرد:نمی توان قاعده نفی سبیل را به پرونده سپنتا نیکنام ارتباط داد.

وکیل‌مدافع اولیای دم بنیتا با اشاره به رسیدگی به پرونده «بنیتا» در دیوان شگفت آور کشور بیان کرد که منتظر رأی دیوان شگفت آور کشور هستیم.جعفر کوشا با بیان این مطلب، اظهار کرد: پس از صدور حکم در این پرونده، ما به رای دادگاه بدوی اعتراض کردیم و اکنون پرونده به دیوان شگفت آور ارسال شده است.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران از ارجاع پرونده «حمید صفت» به کمیسیون پزشکی قانونی خبر داد. محمد شهریاری  بیان کرد: این پرونده جهت بررسی علت دقیق مرگ ناپدری این خواننده به کمیسیون پزشکی قانونی ارجاع شده است.

دادستان کل کشور، وظایف دادستان ها را خطیر و سنگین برشمرد و بیان کرد: دادستان ها اجازه ندهند حتی یک وجب از اراضی ملی و منابع طبیعی مورد تصرف قرار گیرد. حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در سفر به گیلان، وظایف دادستان ها را خطیر و سنگین برشمرد و مهمترین آن را دفاع از حقوق عامه با حضور در صحنه اجتماع دانست.

انتهای پیام

منبع : صلح خبر

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید