امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 494433 |
تاریخ انتشار : 23 بهمن 1401 - 9:08 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

سازمان برنامه‌ریزی پروازهای غیرنظامی اعلام کرد، حریم هوایی در ایالت مونتانا در آمریکا شب گذشته به دلیل رویت یک شیء‌ در آسمان بسته شد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، این سازمان اعلام کرد، حریم هوایی مونتانا در حمایت از عملیات وزارت دفاع بسته شده است. مات روزندل، نماینده مونتانا از وجود […]

سازمان برنامه‌ریزی پروازهای غیرنظامی اعلام کرد، حریم هوایی در ایالت مونتانا در آمریکا شب گذشته به دلیل رویت یک شیء‌ در آسمان بسته شد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، این سازمان اعلام کرد، حریم هوایی مونتانا در حمایت از عملیات وزارت دفاع بسته شده است.

مات روزندل، نماینده مونتانا از وجود یک شیء که ممکن است بر پروازهای تجاری تاثیر بگذارد خبر داده بود. وزارت دفاع به تلاش‌هایش برای نظارت بر این شیء و خنثی کردن آن در صبح ادامه می‌دهد.

گفته می‌شود بررسی موضوع خیلی طول نکشید و حریم هوایی مونتانا مجدد باز شد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز ضمن رصد اخلال در رادار و عدم کشف هیچ شیء ناشناس بر فراز مونتانا خبر داد.

این در حالی است که آمریکا اعلام کرد، یک شیء ناشناس را بر فراز کانادا رصد کرده و این قبل از اعلام کانادا مبنی بر آن بود که ارتش آمریکا این شیء را ساقط کرده است.

فرماندهی دفاع از حریم هوایی آمریکای شمالی گفته است، یک شیء ناشناس بر فراز شمال کانادا را در ارتفاعات بسیار بالا شناسایی کرده است.

در بیانیه این فرماندهی آمده است: جنگنده‌ها در حال حاضر از آلاسکار و کانادا به پرواز درآمده و در راستای حمایت از فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی در حال فعالیت هستند. این مرکز افزود: نمی‌توانیم جزئیات مربوط به این فعالیت‌ها را در حال حاضر تعیین کنیم اما فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی از طریق یک یا تمام سه منطقه فرماندهی دست به دفاع از آمریکایی شمالی زده است.

‏یک سخنگوی فرماندهی مرکزی دفاع هوافضای آمریکا گفت: فرماندهی بر یک شیء ناشناس پرنده در حریم هوایی شمال کانادا نظارت دارد اما هیچ جزئیات اضافه‌ای درباره مکان یا کشور مبدا منتشر نکرد.

بعد از آن جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا گفت، یک جسم را ساقط کرده‌اند.  او در توییتر نوشت: دستور ساقط کردن یک شیء ناشناس را که حریم هوایی کانادا را نقض کرده بود، دادم این شیء توسط جنگنده آمریکایی اف-۲۲ ساقط شد.

ترودو افزود، با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا صحبت کرده و نیروهای کانادایی لاشه‌های این شیء را پیدا و بررسی خواهند کرد.

آنیتا آناند، وزیر دفاع کانادا نیز امروز، یکشنبه گفت، یک شیء ناشناس که حریم هوایی کانادا را نقض کرده بود، توسط جنگنده آمریکایی ساقط شده است و این شیء یک جسم استوانه‌ای کوچک بود.

وزیر دفاع کانادا افزود: این جسم ناشناس را در فاصله ۱۰۰ مایلی از مرزهایمان با آمریکا سرنگون کردیم و عاقلانه نیست که درباره منشا این شیء ناشناس پیش بینی کنیم.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید