امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 51798 |
تاریخ انتشار : 26 بهمن 1394 - 15:44 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

واقعیت‌ها در کشور یمن بشدت سانسور می‌شود به گزار صلح خبر، پایگاه پایگاه صلح خبر ایران: به گزارش گروه بین‌الملل ، در میانه توجه و درگیری قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی به پرونده سوریه در دو بعد سیاسی و نظامی، می‌توان گفت که این درگیری، موجب دور ماندن نگاهها از دیگر اتفاقات و جنگ‌ها و درگیری‌های […]

واقعیت‌ها در کشور یمن بشدت سانسور می‌شود

به گزار صلح خبر، پایگاه پایگاه صلح خبر ایران:

به گزارش گروه بین‌الملل ، در میانه توجه و درگیری قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی به پرونده سوریه در دو بعد سیاسی و نظامی، می‌توان گفت که این درگیری، موجب دور ماندن نگاهها از دیگر اتفاقات و جنگ‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای شده است، مانند انتفاضه فلسطینیان و سرکوب و بازداشت آن‌ها از سوی رژیم صهیونیستی.

yaman.solhkhabar

در همین حال، جنگ یمن نیز به فراموشی سپرده شده است، جنگی که می‌رود وارد سال دوم خود شود و علی رغم تحولات سریعی که در این کشور رخ می‌دهد؛ توجهی به‌ آن نمی‌شود.

به نوشته پایگاه تحلیلی رأی الیوم، در مورد یمن می‌توان در سه نقطه ایستاد و آن را بررسی کرد:

1- فرماندهی کل نیروهای اماراتی روز گذشته از کشته شدن یک سرباز اماراتی و زخمی شدن یکی دیگر در جریان عملیات نظامی در یمن خبر دادند تا تعداد کشته‌های امارات [طبق اعلام رسمی دولت این کشور به هفتاد سرباز و یک افسر برسد.

2- بمباران یک کارگاه خیاطی در صنعاء از سوی جنگنده‌های سعودی که منجر به کشته شدن دو تن از کارگران این کارگاه شد؛ که یکی از آن‌ها 14 ساله بود و 15 کارگر دیگر نیز زخمی شدند و کارگاه نیز به طور کامل در آتش سوخت.

3- تأکید عربستان مبنی بر رهگیری و انهدام یک موشک «اسکاد» با استفاده از سامانه ضد موشکی «پاتریوت» که از سوی نیروهای یمنی به سمت شهر «خمیش مشیط» شلیک شده بود.

رأی الیوم سپس به این سه نکته می‌پردازد و می‌نویسد: در مورد نکته اول، باید گفت که امارات به کشته شدن یکی از سربازانش اعتراف کرده است، همچنان که پیش از این نیز این کار را انجام می‌داد، اما باید پرسید آیا کشورهای دیگر درون ائتلاف همچون کویت، قطر، سودان و بحرین در این ائتلاف حضور ندارند؟ چرا هیچ اخباری از تلفات این نیروها مخابره نمی‌شود؟ دو مسأله متصور است: اول اینکه نیروهای این کشورها در یمن می‌جنگند؛ اما خبرهای تلفات‌ آن‌ها به شدت سانسور می‌شود و به گوش رسانه‌ها نمی‌رسد و یا اینکه این نیروها فعلا نمی‌جنگند و حضورشان صوری است.

رأی الیوم تأکید می‌کند که در سایه سانسور شدید اخبار و جلوگیری از خبررسانی دیگر رسانه‌ها در یمن، نمی‌توان با قطعیت نظری داد.

این پایگاه تحلیلی ادامه می‌دهد: شاید بتوان گفت که این موضوع سانسور و جلوگیری از انتقال خبرها، در مورد مسائل دیگر همچون مورد بمباران شهرها و یا انهدام موشک اسکاد نیز صادق باشد. به عنوان مثال در حالی که عربستان اعلام کرده موشک اسکاد را در هوا منهدم کرده، نیروهای یمنی تأکید دارند که موشک اسکاد دقیقا به پایگاه «خمیس مشیط» برخورد کرده است.

نویسنده این یادداشت می‌افزاید: اتفاق غیر قابل تکذیب، بمباران یک کارگاه خیاطی است که به کشته و زخمی شدن کارگران منجر شده است؛ همان‌طور که در طول ماههای گذشته نیز چنین اتفاقاتی افتاده است، همانند بمباران بیمارستان وابسته به پزشکان بدون مرز در «صعده»، یا بمباران مزارع و چراگاهها، یا مراکز تصفیه آب و …

رأی الیوم در بخش انتهایی تأکید می‌کند: آن‌چه که نگران کننده‌تر و خطرناک‌تر از باقی مسائل است، این است که رهبران ائتلاف سعودی از سازمان صلیب سرخ جهانی و دیگر سازمان‌های حقوق بشری خواسته‌اند تا مناطق یمنی که در معرض بمباران هستند را ترک کنند؛ خواسته‌ای که به شدت از سوی این سازمان‌ها رد شده است و‌ آن‌ها بر انجام وظایف خود در کمک‌رسانی و ثبت وقایع تأکید کرده‌اند.

بنا به نوشته این پایگاه تحلیلی، سازمان‌های حقوق بشری به خوبی می‌دانند که هدف عربستان از این خواسته چیست، آن‌ها می‌دانند که ائتلاف می‌خواهد تا برای خون‌ریزی بیشتر بدور از رصد سازمان‌های جهانی، مجال بیشتری داشته باشند.

جنگ یمن، یک جنگ ویرانگر است و نباید به فراموشی سپرده شود؛ چرا که کشته شدگان از مردم فقیری هستند که حتی در زمان ثبات و امنیت نیز غذایی برای خوردن پیدا نمی‌کنند؛ مردم یمن مستحق این همه درد و رنجی که برایش عارض می‌شود نیستند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :ناهید

      من هر روز سایتتون رو چک میکنم