امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 475716 |
تاریخ انتشار : 24 تیر 1401 - 16:33 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آمریکا و اسرائیل از هیمنه ایران در هراس هستند و به همین دلیل است که مساله ایران همواره در رسانه های غربی بر سر زبان هاست. آیت الله سید حسن عاملی ۲۴ تیر در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با […]

صلح خبر/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آمریکا و اسرائیل از هیمنه ایران در هراس هستند و به همین دلیل است که مساله ایران همواره در رسانه های غربی بر سر زبان هاست.
آیت الله سید حسن عاملی ۲۴ تیر در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با تاکید بر اینکه دنیای امروز نیازمند صلح می باشد، اظهار کرد: دنیای امروز شدیداً به صلح احتیاج دارد کرونا و جنگ اوکراین اقتصاد جهان را با رکود مواجه ساخته است و حتی قوی ترین اقتصادها حداقل از رشد بازمانده اند در چنین حالتی آنچه در فکر دولتی که ادعای کدخدایی بر دنیا دارد و در فکر جامعه به اصطلاح جهانی نیست صلح است بایدن از اول ریاست جمهوری خودش با عربستان مشکل داشت می‌گفت بن سلمان یک شخصیت سیاسی و مطبوعاتی را با اره تکه تکه کرده آن هم در یک کنسولگری خارجی و هشتاد نفر را در یک روز گردن زده است و لذا روش این کشور با ارزش های غربی و آمریکایی سازگار نیست.

وی خاطرنشان کرد: اوضاع بعد از جنگ اوکراین عوض شد وقتی روسیه تصمیم به قطع گاز و نفت گرفت بایدن به عربستان زنگ زد ولی بن سلمان به تلفن او جواب نداد و گفت باید به عربستان بیایی! و او از سر ناچاری به مسافرت اقدام کرد این سفر هم به خاطر نفت است که عربستان را وادار کند تولید بیشتری کند تا قیمت نفت و بنزین در آمریکا بالا نرود و الا بایدن در دور دوم رای نخواهد آورد و هم به خاطر حمایت ویژه از اسرائیل است تا رای لابی صهیونیست را در انتخابات آینده از دست ندهد به همین جهت سفر بایدن سفر کاملاً انتخاباتی است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به حمایت های اخیر بایدن از رژیم صهیونیستی و همچنین با تشریح نفوذ صهیونیست ها در آمریکا گفت: بایدن آن قدر از اسرائیل خون خوار، خونریز، شرور و تروریست حمایت کرد که اگر بخواهیم عصاره اظهارات او را خلاصه کنیم این می شود که اسرائیل یعنی آمریکا و آمریکا یعنی اسرائیل و این نشان می دهد که اسرائیل کاملاً بر سرنوشت آمریکا و آمریکایی ها مسلط شده است.

امام جمعه اردبیل حضور بایدن در مراسم تکریم قربانیان هولوکاست را اهانت به مسلمانان دانست و افزود: بایدن در این سفر کلاه یهودی بر سرش گذاشت و در مجلس تکریم قربانیان هولوکاست شرکت کرد و این باز اهانت بزرگی به ملت های مسلمان بود ولی خدا را ببینید که او در تکریم قربانیان هولوکاست اشتباه کرد و از کلمه شرف هولوکاست صحبت کرد! و در فضای مجازی به شدت مورد استهزاء و تمسخر قرار گرفت.

عاملی با تبیین اینکه آمریکا گرفتاری های خود را بر دوش اعراب می گذارد، تصریح کرد: آمریکا هر وقت گرفتاری داخلی پیدا کرده بار سنگین خود را بر دوش عرب ها گذاشته و مشکل خود را حل کرده است در این سفر جو بایدن به خاطر اوضاع وخیم سوخت در آمریکا به دنبال مصالح آمریکایی است و آنها هیچ وقت به مصالح کشورهای عربی و اسلامی فکر نکرده اند بایدن در این سفر گفت ما فرمانده منطقه خاورمیانه هستیم و فرمانده خاورمیانه خواهیم ماند و به چین و روسیه اجازه نخواهیم داد جای پایی علیه مصالح و منافع آمریکا و اسرائیل در منطقه پیدا بکنند.

وی ادامه داد: یک نکته بسیار جالب در این سفر این است که بایدن و لاپید نخست وزیر جدید اسرائیل در این مصاحبه به طور مدام از ایران صحبت می کردند انگار دنیا غیر ایران مشکلی ندارد کلمه ایران از زبان آنها به زمین نمی افتاد و این نشان می‌دهد که هیبت ایران تمام وجود آنها را تسخیر کرده است.

امام جمعه اردبیل گفت: در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم ماجرا از این قسم است و همین مسئله باعث می‌شود که اولاً کل مطبوعات منطقه به موضوع ایران پرداختند ثانیاً از آنجا که کل عالم اسلام نهایت نفرت،  تنفر و عصبانیت را از اسرائیل و آمریکا دارد همین مسئله باعث شد که شان ایران بسیار بالا رفت و لذا این سفر از این جهت برای ایران خوب بود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید