امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 205252 |
تاریخ انتشار : 19 آبان 1396 - 7:14 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله مدیا صلح خبر هنرپیشه ها انگلیسی که اعتبار سینمای جهان هستند (۱)  باشگاه خبرنگاران جوان: سینمای انگلستان همواره سینمایی مستقل، هنری و پرمخاطب بوده است. می‌توان گفت سینمای انگلستان از کهن‌ترین و در عین حال به روزترین سینماهای جهان است که دارای فستیوال‌ها و جشنواره‌های معتبر و مستقلی است. این سینما فیلمسازان […]

به گزارش مجله مدیا صلح خبر

هنرپیشه ها انگلیسی که اعتبار سینمای جهان هستند (۱)

 باشگاه خبرنگاران جوان: سینمای انگلستان همواره سینمایی مستقل، هنری و پرمخاطب بوده است. می‌توان گفت سینمای انگلستان از کهن‌ترین و در عین حال به روزترین سینماهای جهان است که دارای فستیوال‌ها و جشنواره‌های معتبر و مستقلی است. این سینما فیلمسازان بزرگی در همه دوره‌ها داشته است که بسیاری از آثار بزرگ و برجسته سینمای جهان را خلق کرده‌اند.

اما نکته ای که نمی‌توان در مورد سینمای انگلستان نادیده گرفت، وجود هنرپیشه ها و نوابغی است که در عرصه بین‌المللی درخشیده‌اند و سینمای هالیوود را به تسخیر خود در آورده‌اند و جوایز معتبری از جشنواره‌های بین‌المللی گرفته‌اند. شاید بتوان گفت در برخی از سال‌ها تعداد نامزدهای انگلیسی مراسم اسکار از هنرپیشه ها آمریکایی پیشی می‌گرفت و در برخی مواقع هم تعداد برابر بود.

در زیر به بزرگترین و پرافتخارترین هنرپیشه ها انگلیسی نگاهی می‌اندازیم:

دنیل دی لوئیس
 
 هنرپیشه ها انگلیسی که اعتبار سینمای جهان هستند
سر دنیل دی لوئیس دومین فرزند خانواده‌اش و متولد لندن است. وی چند ماه پیش بیانیه‌ای منتشر کرد و خود را در شصت سالگی از بازیگری بازنشست کرد. تصمیمی که با واکنش و افسوس اهالی هنر مواجه شد. این ستاره سه جایزه اسکار برای بهترین ستاره نقش اول مرد دارد و در این زمینه رکورددار است. البته این تنها رکوردی نیست که این ستاره متولد لندن به نام خود زده است.

او با به دست آوردن بیش از 170 جایزه معتبر و جهانی در این زمینه نیز رکورددار است. البته چیزی که دنیل دی لوئیس را از سایر هنرپیشه ها متمایز می‌کند، سختگیری بیش از اندازه این ستاره در انتخاب نقش‌هایش و شیوه عجیب و غریبی است که برای ایفای نقش‌های خود دارد. به طوری که بعد از سال 2000 می‌توان گفت تقریباً هر پنج سال یک نقش را قبول کرده و با این وجود حداکثر جوایز ممکن را برای ایفای این نقش ها به دست آورده است.

از مهمترین آثار سینمای این ستاره می‌توان به پای چپ من، دار و دسته نیویورکی ها، خون به پا خواهد شد، لینکلن و … اشاره کرد.

 

سر آنتونی هاپکینز

 
 هنرپیشه ها انگلیسی که اعتبار سینمای جهان هستند
شاید تنها سکوت بره‌ها کافی است تا ما باور کنیم این ستاره در نوع خود بهترین و خاص‌ترین است. آنتونی هاپکینز متولد یک خانواده فقیر و کارگر در ولز بوده است. بازیگری را از تئاتر شروع کرده و ذره ذره پیشرفت کرده تا به این مقام رسیده است. آنتونی هاپکینز برنده اسکار، گلدن گلوب و بفتا نیز هست. از بهترین آثار او می‌توان سکوت بره ها، سرزمین سایه ها، بازمانده روز را نام برد.
 

سر مایکل کین

 
 هنرپیشه ها انگلیسی که اعتبار سینمای جهان هستند
ستاره موفق و بی‌حاشیه‌ای که 85 سال دارد و از اواخر دهه 1950 بازیگری را آغاز کرده است، دو اسکار دارد. او در آثار بزرگ بسیاری ایفای نقش کرده است. بازیگری که حتی در دوران پیری هم مورد توجه کارگردان‌های برجسته‌ای چون کریستوفر نولان است و در اکثر آثار فاخر این کارگردان حضور دارد. از مهمترین آثار این ستاره بریتانیایی می‌توان سری فیلم‌های شوالیه تاریکی، پرستیژ، آمریکایی آرام، قوانین خانه سایدر و … را نام برد.
 

پیتر اوتول

 
 هنرپیشه ها انگلیسی که اعتبار سینمای جهان هستند
ستاره هالیوودی که هشت نامزدی اسکار و کسب سه جایزه گلدن گلوب از جمله افتخارات سینمایی او بود، در سال 2013 و در سن 81 سالگی بر اثر سرطان درگذشت. این ستاره رکورد «بیشترین نامزدی جایزه اسکار بدون برد» را دارد .

به همین دلیل سرانجام در سال 2003 به پاس همه فعالیت‌های هنری‌اش جایزه افتخاری اسکار را گرفت. از اولین آثار مورد توجه این ستاره می‌توان به لورنس عربستان و شیر در زمستان اشاره کرد. این ستاره مسیر موفقیت را به مرور و با تلاش بسیار به دست آورد و در ذهن همه مخاطبان سینما به جا ماند.

 

بندیکت کامبربج

 
 هنرپیشه ها انگلیسی که اعتبار سینمای جهان هستند
این ستاره محبوب بیشتر شهرت و محبوبیتش را مدیون بازی در نقش شرلوک هولمز است. بعد از بازی در این نقش بود که اهالی هنر و سینما او را شناختند. این ستاره برای بازی در فیلم بازی تقلید موفق شد، نامزدی اسکار را به دست آورد؛ هرچند که دستش از این جایزه کوتاه ماند. بدون شک این ستاره 41 ساله یکی از امیدهای سینمای انگلستان است که هنوز فرصت برای درخشش دارد.

منبع : برترینها

اگر فیلم یا ویدئو یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و ویدئو ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید