امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 99564 |
تاریخ انتشار : 05 شهریور 1395 - 9:58 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

گروه بین الملل؛ به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در گزارش جدید ارائه شده از سوی دفتر مطالعات پیشرفته بین‌المللی در دانشگاه جان هاپکینز کارشناسان تایید کردند که پیونگ یانگ با انجام آزمایشات موشکی اخیر و پرتاب موشک از طریق زیردریایی در دریای ژاپن قابلیت موشکی خود را ارتقاء داده است. آزمایش موفقیت […]

گروه بین الملل؛

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در گزارش جدید ارائه شده از سوی دفتر مطالعات پیشرفته بین‌المللی در دانشگاه جان هاپکینز کارشناسان تایید کردند که پیونگ یانگ با انجام آزمایشات موشکی اخیر و پرتاب موشک از طریق زیردریایی در دریای ژاپن قابلیت موشکی خود را ارتقاء داده است.

آزمایش موفقیت آمیز اخیر پرتاب موشک اس ال بی ام از زیردریایی، سومین آزمایش کره شمالی در طول امسال بوده که می‌توان آن را موفق‌ترین تا این زمان اعلام کرد. اگر کره شمالی به برنامه‌های گسترش آزمایشات موشک‌های بالستیک خود ادامه دهد، می‌تواند اهداف منطقه‌ای خود را تنها در طول چند سال آینده مورد هدف قرار دهد.

در همین راستا روز چهارشنبه، یک موشک بالستیک از زیر دریایی کره شمالی پرتاب شد و 500 کیلومتر دورتر در آب‌های دریای ژاپن فرود آمد.

بنابر اعلام رییس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، این موشک در داخل منطقه‌ شناسایی دفاع هوایی ژاپن فرود آمده است.

به نظر می‌رسد این پرتاب موفق‌ترین آزمایش از نوع خود توسط کره شمالی بوده است. این موشک‌ها از نوع “اس ال بی ام” بوده که چون در زیردریایی‌ها مستقر می‌شود نمی‌توان آن را از پیش ردیابی کرد.

به نوشته این گزارش، کره شمالی در حال ایجاد قابلیتی برای حمله به کره جنوبی با موشک‌های اس ال بی ام است که این مساله برنامه‌های تدافعی در برابر موشک‌های بالستیک را پیچیده‌تر می‌کند.

البته کره شمالی هنوز با برخی چالش‌های مهم تکنولوژیکی مانند ساخت سری جدید زیردریایی برای حمل موشک در راستای مورد هدف قرار دادن نقاط مورد نظر خود مانند ژاپن تا سال 2020 مواجه است.

برد موشک‌های اس ال بی ام تقریبا 1800 مایل است. این در حالی است که برد موشک‌های نودانگ موجود در زرادخانه‌های پیونگ یانگ تقریبا برابر با 800 مایل است.

در همین راستا هیده شی تاکه سادا، استاد دانشگاه در ژاپن اعلام کرد: کره شمالی نیاز به چهار زیردریایی با قابلیت حمل موشک‌های اس ال بی ام برای انجام موفقیت آمیز عملیات خود دارد. در حال حاضر پیونگ یانگ یک زیردریایی قدیمی دارد و در حال ساخت زیردریایی‌های دیگر است.

وی ادامه داد: پیونگ یانگ تلاش می‌کند که نقاط دورتر حتی از ژاپن در منطقه را مورد هدف قرار دهد.

کره شمالی از ابتدای امسال به دلیل آزمایش‌های موشکی خود بیش از پیش مورد توجه جامعه بین‌المللی قرار گرفته است. آزمایش هسته‌ای پیونگ یانگ در ماه ژانویه و پرتاب موشک دوربرد در ماه فوریه باعث افزایش تحریم‌ها علیه این کشور براساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در ماه مارس شده است.

انتهای پیام

Let’s block ads! (Why?)

ایسنا

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید