امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 521557 |
تاریخ انتشار : 20 مهر 1402 - 8:23 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه برخوردها در سطح عرضه با کالای قاچاق بیشتر در حوزه لوازم یدکی و محصولات آرایشی و بهداشتی است که مستقیم با جان مردم ارتباط دارد، از هشدار به مدیران مراکز تجاری برای جمع آوری برندهای محرز پوشاک قاچاق خبر داد. […]

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه برخوردها در سطح عرضه با کالای قاچاق بیشتر در حوزه لوازم یدکی و محصولات آرایشی و بهداشتی است که مستقیم با جان مردم ارتباط دارد، از هشدار به مدیران مراکز تجاری برای جمع آوری برندهای محرز پوشاک قاچاق خبر داد.

امیر خوشبخت در گفت‌وگو با صلح خبر، در گفت‌وگو با صلح خبر، با بیان اینکه با توجه به سیاست‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سیاست‌های وزارت صمت، برخورد با کالای قاچاق در تهران در دو سطح عرضه و انبارش و تولید دنبال می‌شود، گفت: طرح تشدید بازرسی در تهران در حوزه‌های لوازم یدکی، پوشاک، آرایشی و بهداشتی، دخانیات و لوازم خانگی در حال اجرا است.

به گفته وی برخورد با کالای قاچاق در حوزه پوشاک از سوی سازمان صمت فعلا در حد اطلاع سانی است. از سال ۱۳۹۷ واردات پوشاک خارجی ممنوع و از همان زمان هم برخوردها شروع شده است.

وی با بیان اینکه در مقاطعی مثل الآن برخورد با پوشاک قاچاق در سطح تولیدی‌ها و انبارش بیشتر می‌شود و در سطح عرضه کمتر ورود شده، تصریح کرد: در هفته‌های گذشته از سوی ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز، وزارت صمت و کارگروه حمایت از تولید اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام و از مدیران مراکز تجاری تهران دعوت و به آن‌ها اطلاع داده شده که حتما برندهای محرز قاچاق را جمع آوری کنند. در غیر این صورت شدت برخورد بیشتر خواهد شد.

خوشبخت با بیان اینکه برخوردها در سطح عرضه با کالای قاچاق بیشتر در حوزه لوازم یدکی و محصولات آرایشی و بهداشتی است که مستقیم با جان مردم ارتباط دارد و بنابراین بیشتر بر آن‌ها تاکید شده، اظهار کرد: در حال حاضر در حوزه لوازم خانگی و دخانیات هم اقداماتی در دستور کار است که ورود به حوزه قاچاق بیشتر شود.

گفتنی است؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح مقابله با قاچاق در سطح عرضه را از ۱۵ فروردین سال قبل در حوزه لوازم یدکی خودرو آغاز کرد. لوازم یدکی خودرو، لوازم‌ خانگی، آرایشی و بهداشتی، پوشاک و دخانیات، پنج اولویت نخست اجرای طرح وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با مبارزه با قاچاق کالاست. همچنین خردادماه سال قبل معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت، از آغاز مرحله سوم مقابله با کالای قاچاق و تقلبی با تمرکز بر بازار دخانیات خبر داده بود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید