امروز: چهارشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 15 ذو القعدة 1445 | 2024-05-22
کد خبر: 492737 |
تاریخ انتشار : 09 بهمن 1401 - 1:40 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان رضوی نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با محکومیت اقدام نابخردانه اهانت‌آمیز به ساحت قرآن توسط فرد افراط‌گرای سوئدی این اقدام را تحت لوای آزادی بیان غیرقابل قبول و غیراخلاقی دانست. حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در گفت وگو با صلح خبر در پی اهانت مجدد به قرآن کریم در سوئد اظهار کرد: آتش […]

صلح خبر/خراسان رضوی نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با محکومیت اقدام نابخردانه اهانت‌آمیز به ساحت قرآن توسط فرد افراط‌گرای سوئدی این اقدام را تحت لوای آزادی بیان غیرقابل قبول و غیراخلاقی دانست.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در گفت وگو با صلح خبر در پی اهانت مجدد به قرآن کریم در سوئد اظهار کرد: آتش زدن قرآن، پرچم و کتاب‌های مقدس همیشه دال بر اضمحلال صاحب آن پرچم و کتاب نیست برخی دشمنان اسلام از گسترش اسلام و اسلام‌گرایی مردم دنیا هراس دارند.
وی تصریح کرد: چون دشمنان نمی‌توانند جلوی رسوخ قرآن در دل‌ها و قلب‌های انسان‌ها را بگیرند به همین دلیل اقدام به آتش زدن قرآن می‌کنند، آنها بر این باورند با این کار قرآن از بین می‌رود در صورتی که گرما و حرارت و نورانیت این کتاب آسمانی در دل‌ها بیشتر می‌شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چنین اقداماتی موجب جذب طرفداران بیشتری به سمت قرآن می‌شود، خاطرنشان کرد: مسیر حق پرتلاطم هست و قرآن که کتاب و راهنمای حق قرار دارد در طول تاریخ همیشه آماج تیرها و آتش‌ها و ناسزاها قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: هیچ وقت حق و حقیقت، عدل و عدالت و نور با آتش زدن، سرکوب کردن و زندانی کردن از بین نمی‌رود، هتک حرمت نه به قرآن بلکه به هیچ کتاب مقدس، کتاب ادبی، علمی و شاعری در هیچ جای عالم جایز نیست، اینکه به بهانه آزادی بیان توهین کنیم پذیرفتنی نیست.
نیک بین در ادامه اظهار کرد: این حادثه تلخ، حرکتی ابلهانه از سوی فرد یا افرادی فرومایه است و متأسفانه در سال‌های اخیر سیاست اسلام هراسی و اسلام‌ستیزی افزایش یافته است.
وی گفت: کشورهای مدعی اخلاق با بی‌اخلاقی و رفتار غیرانسانی به مقدسات مسلمانان و کتاب آسمانی آنها هتک حرمت نموده‌اند حال آنکه مؤمنان با تمسک به آموزه‌های وحیانیِ دین خود، ناسزاگویی به مقدسات حتی مشرکان و کافران را حرام می‌دانند؛ حتی در دفاع از مقدسات الهی و مشترکات ادیان دیگر، با غیرمسلمانان همراهی می‌کنند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: اهانت به قرآن کریم، به تحریک احساسات مسلمانان کشورهای مختلف دامن زده است.
وی تصریح کرد: این اقدامات و رفتارهای ضد اسلامی از حدود آزادی بیان مدعیان آزادی هم فراتر است و متأسفانه آنان در پشت شعار آزادی بیان، اقدامات ضد اسلامی خود را پنهان می‌کنند.
نیک‌بین با تأکید بر اینکه سکوت در برابر این اقدام شنیع جایز نیست، گفت: پاره کردن و آتش زدن قرآن، اقدامی خطرناک و نفرت‌انگیز است که اسلام هراسی را در پی دارد و موجب آزار روحی امت اسلامی و زمینه‌ساز خشونت و اهانت به ادیان می‌شود و به نفرت پراکنی می‌انجامد.
وی بیان کرد: تکرار این‌گونه اقدامات با شعارهای حقوق بشر کشورهای اروپایی مغایر است و چنین رفتارهایی نشانه دروغین بودن شعار آزادی بیان در این کشورهاست.
نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: مرور رفتار سال‌های اخیر نظام سلطه، نشان دهنده این است که اتاق فکرهایی در این زمینه فعال‌اند تا به اسلام و مسلمانان لطمه بزنند اما انتظار می‌رود آنان از توهین به ارزش‌های امت اسلام دست بردارند و رویه‌ای در پیش گیرند که صلح در جهان فراگیر شود و با دوری از افراط‌گرایی با گسترش زمینه گفتگو و با مدارا، همزیستی احترام به همه ادیان مورد توجه قرار گیرد.
طی روزهای اخیر تعداد بسیاری از شهرهای خراسان رضوی با تجمعاتی نیز این اقدام اهانت‌آمیز به ساحت قرآن را محکوم کرده‌اند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید