امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 531791 |
تاریخ انتشار : 06 دی 1402 - 15:05 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/کردستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان، با بیان اینکه نیم درصد از جمعیت جامعه دانش آموزی استان استثنایی هستند گفت: دانش آموزان استثنایی کردستان بدون سالن ویژه ورزشی اختصاصی هستند. طالب محمدی، در سومین جلسه شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی استان اظهار کرد: سخن از کودکان استثنایی سخن […]

صلح خبر/کردستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان، با بیان اینکه نیم درصد از جمعیت جامعه دانش آموزی استان استثنایی هستند گفت: دانش آموزان استثنایی کردستان بدون سالن ویژه ورزشی اختصاصی هستند.

طالب محمدی، در سومین جلسه شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی استان اظهار کرد: سخن از کودکان استثنایی سخن از تفاوت‌ها، احیای انسان‌ها، ایفای مسئولیت‌ها و رفع موانع و هموار کردن طریق رشد و شکوفایی انسان‌ها است.

وی، با بیان اینکه قانون تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به سال ۱۳۶۹ برمی گردد، افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی جزو معدود سازمان هایی است که مصوبه صریح مجلس شورای اسلامی را دارد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان، در ادامه با اشاره به ۷ گروه دانش آموزی که از آموزش و پرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی دریافت می کنند، بیان کرد: از نظر آموزشی‌ به‌ فردی‌ دانش‌آموز استثنایی‌ اطلاق‌ می‌شود که‌ از نظر شناختی‌، هوشی‌، جسمی، عاطفی‌ و یا اجتماعی‌، تفاوت‌ قابل‌ ملاحظه‌ای‌ با افراد همسالان خود داشته‌ باشد.

محمدی، با اشاره به آمار نیم درصدی جمعیت دانش‌آموزان استثنایی در استان ادامه داد: این دانش آموزان بنا به وضعیت جسمانی و خلقت خود نیازشان ویژه نیست بلکه نحوه برآورده کردن نیازشان ویژه است که این مهم و تکلیف سنگین برعهده متولیان جامعه است.

وی با اشاره به فعالیت ۵۳۴ نفر از عوامل اجرایی و آموزشی در مدارس با نیازهای ویژه استان عنوان کرد: ۷۷ مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی استثنایی به یک هزار و ۴۹۶ دانش آموز با نیاز ویژه دختر و پسر در ۲۴۴ کلاس درس خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی ارائه می‌دهند.

محمدی افزود: ۵۸۹ دانش آموز تحت آموزشی تلفیقی فراگیر و یک هزار و ۴۰۰ دانش آموز دارای مشکلات ویژه در مدارس عادی و با بهره مندی از خدمات آموزشی، پرورشی، توانبخشی و حمایتی آموزش و پرورش استثنایی استان تحصیل می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه در مجموع سه هزار ۴۸۵ دانش آموز با نیازهای ویژه از خدمات آموزش و پرورش استثنایی استان بهره می‌برند، گفت: یکی از دستاوردها و شاخص‌های آموزش و پرورش استثنایی حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی (فراگیرسازی) است که باید حفظ و تعامل این دانش آموزان با هم سالان خود تقویت شود.

محمدی اظهار کرد: سی هزار و ۵۸۰ نفر که صد درصد جامعه ورود به پایه اول ابتدایی را تشکیل می دهند در برنامه ملی سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ شرکت کردند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی عملیاتی در سطوح مختلف و برشمردن هشت شاخص اصلی عملکردی آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: عناوین برنامه عملیاتی نیز جهت اجرا در قالب ۴۱ برنامه اصلی به شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ شده است.

محمدی عنوان کرد: شیوه نامه نظارت وراهنمایی شامل کلیه اقدامات نظارتی این اداره در ابعاد و سطوح مختلف به انضمام ابزارهای نظارتی مربوط می‌باشد که با اجرای درست و بازخوردهای به موقع ومناسب می تواند به ارتقای کیفیت آموزشی وپرورشی منجر شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه کلنگ زنی زمین احداث اولین مدرسه آموزشی و توانبخشی دانش آموزان طیف اتیسم،ارائه خدمات رایگان کتابخانه مرکزی، ارائه خدمات سلامت رایگان به دانش آموزان دانش آموزان با نیازهای ویژه، کسب سه رتبه اول کشوری در جشنواره نوجوان خوارزمی، کسب مقام اول کشوری در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جوانان ناشنوایان جهان را از اهم اقدامات عملکردی آموزش و پرورش استثنایی استان اعلام کرد.

وی، به دستاوردهای مهم برون سازمانی اداره استثنایی در انعقاد تفاهم نامه با اداره کل بهزیستی، اداره کل فنی و حرفه ای، کانون پرورش فکری، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و شورای اسلامی شهر سنندج و تدوین برنامه عمل با معاونت های تربیت بدنی و سلامت، پرورشی و فرهنگی، سوادآموزی و آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اشاره کرد. 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان، کمبود و استاندارد نبودن فضای آموزشی، کمبود نیروهای تخصصی توان بخشی، کمبود شدید تجهیزات آموزشی و توانبخشی، مشکلات سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه و نگاه بخشی و جزیره ای به آموزش و پرورش استثنایی را از مهم ترین چالش ها و انتظارات آموزش و پرورش استثنایی استان برشمرد.

محمدی، در پایان خواستار هدایت خیرین مدرسه ساز به سوی مدارس استثنایی، کمک منابع مالی به سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه، بهسازی و اتمام ساخت و تکمیل پروژه های ساختمانی استثنایی از جمله مدرسه اتیسم و سالن ورزشی پارسا، تخصیص نیروهای کارآمد به مراکز جامع وکمک به تأمین تجهیزات هنرستانی شد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید