امروز: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 14 ذو القعدة 1445 | 2024-05-21
کد خبر: 490218 |
تاریخ انتشار : 23 آذر 1401 - 15:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

نیروهای آمریکایی در کره جنوبی امروز (چهارشنبه) یک نیروی جدید فضایی همزمان با افزایش اقدامات به منظور مقابله بهتر با تهدیدهای موشکی و هسته‌ای کره شمالی راه اندازی کرده‌اند. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای فضایی آمریکا در کره جنوبی دومین نیروی فضایی این کشور در خارج است که مسئول نظارت، […]

نیروهای آمریکایی در کره جنوبی امروز (چهارشنبه) یک نیروی جدید فضایی همزمان با افزایش اقدامات به منظور مقابله بهتر با تهدیدهای موشکی و هسته‌ای کره شمالی راه اندازی کرده‌اند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای فضایی آمریکا در کره جنوبی دومین نیروی فضایی این کشور در خارج است که مسئول نظارت، رصد و رهگیری موشک‌های کره شمالی و همچنین تقویت ظرفیت کلی هوافضای ارتش را برعهده دارد.
“پال لاکامرا”، فرماندهی نیروهای آمریکایی در کره جنوبی گفته که این یگان فضایی جدید به تقویت امنیت و صلح نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره و شمالی شرق آسیا منجر می‌شود.
سئول و واشنگتن به دنبال تقویت همکاری امنیتی برای بازدارندگی کره شمالی هستند که در سال جاری میلادی موشک‌های بالستیک قاره پیما را با قابلیت رسیدن به سرزمین اصلی آمریکا آزمایش کرده است.
نیروی هوایی کره جنوبی نیز در ماه جاری میلادی واحد فضایی خود را راه اندازی کرد تا قدرت فضایی و قابلیت عملیات خود را همراه با نیروی فضایی ایالات متحده تقویت کند.
مقامات ایالات متحده نسبت به افزایش فعالیت‌های امنیتی در فضا توسط رقبای اصلی از جمله توسعه تسلیحات مافوق صوت چین و آزمایش روسیه از فناوری ضد ماهواره در سال گذشته میلادی ابراز نگرانی کرده‌اند.
پکن به سئول بابت پیوستن به سپر دفاع موشکی جهانی به رهبری آمریکا هشدار داده و استقرار سیستم‌های دفاع موشکی تاد آمریکا در کره جنوبی را مورد انتقاد قرار داده بود.
وزارت دفاع کره جنوبی نیز گفته که ایجاد یک یگان فضایی آمریکا ربطی به حضور سئول در برنامه‌های دفاع موشکی موجود ندارد.
حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی در کره جنوبی و تحت توافق نامه مشترک دفاعی مستقر هستند.
فرماندهی آمریکا در هند-پاسیفیک و فرماندهی مرکزی ایالات متحده یگان‌های فضایی خود را در ماه گذشته میلادی در فلوریدا و هاوایی ایجاد کردند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید