امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 460209 |
تاریخ انتشار : 08 اسفند 1400 - 20:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان رضوی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی گفت: باید نگاه دستگاه اجرایی را از روزمرگی خارج و نگاه مساله‌محور بر سیستم اداری حاکم شود. از همین رو کارشناسان اداره کل کار مساله‌محور باشند تا شاهد حل مسائل و مشکلات متعدد حوزه کارگری باشیم. مرتضی دهقانی عصر امروز، هشتم اسفند ماه، در مراسم تودیع […]

صلح خبر/خراسان رضوی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی گفت: باید نگاه دستگاه اجرایی را از روزمرگی خارج و نگاه مساله‌محور بر سیستم اداری حاکم شود. از همین رو کارشناسان اداره کل کار مساله‌محور باشند تا شاهد حل مسائل و مشکلات متعدد حوزه کارگری باشیم.

مرتضی دهقانی عصر امروز، هشتم اسفند ماه، در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی که در سالن تلاش مجموعه ورزشی کارگران برگزار شد، اظهار کرد: نسبت به رابطه جامعه و حکومت چهار وجه می‌توان متصور شد. این چهار وجه جامعه قدرتمند و حکومت قدرتمند، جامعه قدرتمند و حکومت ضعیف، جامعه ضعیف و حکومت قدرتمند و جامعه ضعیف و حکومت ضعیف است.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی جامعه قدرتمند را تجربه کردیم؛ به‌ گونه‌ای که از موضع ذلت خارج و به موضع عزت رسیدیم. شرایط جنگ تحمیلی را سپری کردیم و با حضور و  مشارکت مردم جامعه قدرتمند را به حد اعلای خود رساندیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروز جامعه قدرتمند ما دچار آفاتی شده، خاطرنشان کرد: باید از فرصت حضور دولت سیزدهم با انسجام و هم‌افزایی بهره‌مند شویم و از جامعه قدرتمند آفت‌زدایی کنیم.

نگاه مساله‌محور باید بر سیستم اداری حاکم شود

دهقانی بیان کرد: اگر تصور کنیم که صرفا با سازماندهی امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های حکومتی می‌توان بر مسائل و چالش‌ها پیروز شد، این ماجرا شبیه یک افسانه است. پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به ما ثابت کرد مردم باید پرچمدار تحول‌آفرینی باشند. مردم کشور ما ثابت کرده‌اند که نقش‌آفرینی را رقم زده‌اند و حکومت باید بستر مشارکت و نقش‌آفرینی مردم را فراهم کند. تفاوت نگاه ارزشی ما با غرب در همین موضوع است. غربی‌ها مشارکت مردم را از لحاظ ابزاری طلب می‌کنند ولی ما مردم را شریک راهبردی در همه عرصه‌ها می‌دانیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی بیان کرد: مشارکت مردم در عرصه سیاسی ثابت شده و به همین جهت نیاز است در عرصه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز زمینه مشارکت مردم را بیش از پیش فراهم نماییم.

دهقانی با بیان اینکه به فضل الهی بر مشکلات پیروز خواهیم شد، گفت: به شرط اینکه انسجام و هم‌افزایی داشته باشیم. این موارد سرعت و پیشرفت ما را بالاتر خواهد برد. در راستای اینکه جامعه قدرتمند را دوباره به رخ کشیده و عرصه حضور مردم را بیشتر فراهم کنیم، مردم بایر حقوق خود را بدانند و بخوانند و تکلیف خود را نیز بشناسند و به آن عمل کنند.

فضای کارآفرینی و اشتغال‌زایی در خراسان رضوی بحرانی است

در ادامه محمد حسین روشنک، رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی، اظهار کرد: مدیریت در این دوران کار ساده‌ای نبوده و کار بسیار دشواری است زیرا شرایط بسیار سخت است. امروز با اعمال تحریم‌ها شرایط سختی را می‌گذرانیم. علاوه بر این در خراسان رضوی مدیریت کردن سخت است.

وی درباره افزود: در خراسان رضوی سرمایه‌گذاری و کارآفرینی که حاصل آن اشتغال است، چندان به کار گرفته نمی‌شود. فضای این استان فضای کارآفرینی و اشتغال‌زایی نیست.

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی تصریح کرد: در کشورهای دیگر سرمایه‌گذار و کارآفرین جایگاه ویژه‌ای دارد ولی در خراسان رضوی آنگونه که باید به این افراد بها داده نمی‌شود. فضای کارآفرینی و اشتغال‌زایی در خراسان رضوی بحرانی است.

نگاه مساله‌محور باید بر سیستم اداری حاکم شود

در ادامه این مراسم محمد امین بابائی، مدیر کل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، اظهار کرد: امید است با همکاری همکارانم راهی که مدیران دیگر در این ۴۳ سال پیموده‌اند را بتوانم ادامه دهم. شفافیت، صداقت و نوآوری چرخه‌ای است که ما را در شرایط سخت از پیچ و خم‌ مشکلات عبور خواهد داد. امید است این سه محور در حوزه درون و برون‌سازمانی وجود داشته باشد. از تمام امکانات موجود در خراسان رضوی و با همکاری شرکای اجتماعی جهت احیای ظرفیت کافی استان بهره خواهیم برد.

وی با اشاره به ظرفیت و جایگاه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی افزود: به اعتقاد من قدرت خدا در دست جماعت است. بنده به عنوان عضو کوچکی از جامعه کارگری که نماینده دولت در استان است، دست شرکای اجتماعی خود را می‌فشارم. از شرکای اجتماعی تقاضا دارم در شواری راهبردی با محوریت موضوعات فرهنگی و اجتماعی که نیاز امروز جامعه کارگری است و موجب ارتقای فرهنگ کار می‌شود، در کنار ما باشند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید