امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 42694 |
تاریخ انتشار : 03 دی 1394 - 22:51 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

کودک و نوجوان > فرهنگی – اجتماعی – حتماً تا حالا در شهر به خانه‌های دوچرخه برخورد کرده‌ای؛ یک اتاقک شیشه‌ای با دوچرخه‌هایی که خیلی منظم کنار هم چیده شده‌اند. می‌دانی اگر عضو خانه‌های دوچرخه شوی می‌توانی از یک ایستگاه دوچرخه تحویل بگیری و در خانه‌ی دیگر، نزدیک مقصد، دوچرخه را تحویل بدهی. خبر تازه اين كه […]

کودک و نوجوان > فرهنگی – اجتماعی – حتماً تا حالا در شهر به خانه‌های دوچرخه برخورد کرده‌ای؛ یک اتاقک شیشه‌ای با دوچرخه‌هایی که خیلی منظم کنار هم چیده شده‌اند. می‌دانی اگر عضو خانه‌های دوچرخه شوی می‌توانی از یک ایستگاه دوچرخه تحویل بگیری و در خانه‌ی دیگر، نزدیک مقصد، دوچرخه را تحویل بدهی.

خبر تازه اين كه قبلاً نوجوانان نمي‌توانستند عضو خانه‌ي دوچرخه شوند و خانه‌هاي دوچرخه فقط افراد 18 سال به بالا را به عضويت مي‌پذيرفتند، اما حالا اين‌طور نيست. وحيد بزرگي، سرپرست اجرايي خانه‌هاي دوچرخه در اين‌باره به خبرنگار هفته‌نامه‌ي دوچرخه مي‌گويد: «حالا نوجوان‌ها هم با اجازه‌ي پدر و مادرها مي‌توانند عضو خانه‌هاي دوچرخه بشوند و ديگر محدوديتي در اين زمينه وجود ندارد.»

او اشاره مي‌كند كه هم‌اكنون 157 خانه‌ي دوچرخه در تهران فعال است و مي‌گويد: «نوع مديريت خانه‌هاي دوچرخه از هشت ماه گذشته تغيير يافته است. قبلاً شهرداري‌هاي منطقه‌هاي تهران، مديريت خانه‌هاي دوچرخه‌‌ي منطقه‌ي خود را بر عهده داشتند و هم‌اكنون اين مديريت به شكل يكپارچه درآمده است.»

بزرگي مي‌گويد: «عضويت در خانه‌هاي دوچرخه رايگان است و شما مي‌توانيد با مراجعه به سايت، عضو خانه‌هاي دوچرخه شويد.

او درباره‌ي امنيت و مسيرهاي دوچرخه‌سواري در شهر بزرگي چون تهران مي‌گويد: «در بزرگ‌راه‌ها عبور و مرور حتي براي موتورها هم خطرناك است، بنابراين دوچرخه‌سواران هم حق دوچرخه‌سواري در بزرگ‌راه‌ها ندارند.

درشلوغي خيابان‌ها هم دوچرخه وسيله‌ي بسيار خوبي است و يك دوچرخه‌سوار به‌خاطر سبكي دوچرخه به‌راحتي مي‌تواند آن را در دست بگيرد و از معابر عبور كند. گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواري سبب مي‌شود كه از شلوغي خيابان‌ها كم بشود.»

نشاني سامانه‌ي حمل و نقل همگاني شهر تهران:

publictransport.tehran.ir

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!