امروز: چهارشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 15 ذو القعدة 1445 | 2024-05-22
کد خبر: 45686 |
تاریخ انتشار : 25 دی 1394 - 16:48 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

دین و اندیشه > دین – همشهری آنلاین:تازه‌ترین ترجمه‌ فارسی نهج‌البلاغه به قلم سید علی موسوی‌ گرمارودی توسط انتشارات قدیانی به چاپ رسید و توزیع سراسری آن آغاز شد. به گزارش فارس، اين ترجمه از كتاب شريف نهج‌البلاغه حدود سال 1387 به آقاي سيدعلي موسوي‌ گرمارودي سپرده شد. گرمارودي پس از گذشت 6 سال تلاش پيگير، با […]

دین و اندیشه > دین – همشهری آنلاین:
تازه‌ترین ترجمه‌ فارسی نهج‌البلاغه به قلم سید علی موسوی‌ گرمارودی توسط انتشارات قدیانی به چاپ رسید و توزیع سراسری آن آغاز شد.

به گزارش فارس، اين ترجمه از كتاب شريف نهج‌البلاغه حدود سال 1387 به آقاي سيدعلي موسوي‌ گرمارودي سپرده شد. گرمارودي پس از گذشت 6 سال تلاش پيگير، با قلم و سبك ادبي فاخر خود به ترجمه‌ كامل اين اثر گرانقدر نايل آمدند.

نهج‌البلاغه بعد از قرآن كريم از متقن‌ترين آثار تاريخ اسلام به‌شمار مي‌آيد، كه در طول تاريخ مورد تفحس، تصحيح، تفسير و ترجمه‌ عالمان و دانشمندان بسياري بوده است. تواتر در نسخ و عدم تحريف اين اثر شريف از ديگر ويژگي‌هاي بارز آن است.

پيش از اين، ترجمه‌ فاخر قرآن كريم به قلم سيدعلي موسوي‌ گرمارودي كه از سوي انتشارات قدياني (در سال 1383 چاپ و منتشر شد) عنوان كتاب سال جمهوري اسلامي را در بخش ترجمه از آن خود كرد.

ويراستاري «سيد حسين صدرالحفاظ» از متن عربي اين اثر با توجه به عرب زبان بودن ايشان و همچنين مطالعات ايشان در باب نهج‌البلاغه باعث شده است كه اين اثر بارها از منظر يك اديب عرب زبان و آشنا به نهج‌البلاغه مورد ويرايش قرار بگيرد.

انتشارات قدياني در صفحه‌آرايي اين اثر، نظر به پر حجم بودن ترجمه‌ بعضي بخش‌ها و زيرنويس‌هاي متعدد، با تلاش‌ كارشناسان خود از الگويي جديد پيروي كرده است.

كتاب نهج‌البلاغه ترجمه‌ سيد‌علي موسوي گرمارودي در 1328 صفحه در اولين نوبت چاپ، قطع وزيري همراه با جلد و كاور نفيس، به تيراژ 2200 نسخه و به قيمت 75000 تومان، توسط انتشارات قدياني منتشر و تقديم به دوستداران كلام اميرمومنان حضرت علي (ع) شد.

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :تنها

      اخبار دين و اندیشه مهمه بیشتر اهمیت بدید

    بدون نظر :