امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 71704 |
تاریخ انتشار : 26 اسفند 1394 - 12:05 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مرکز روسی نظارت بر روند آتش بس در سوریه از وقوع ۱۵ مورد نقض آتش بس در این کشور طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، مرکز روسی نظارت بر روند آتش بس در سوریه روز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که طی ۲۴ […]

مرکز روسی نظارت بر روند آتش بس در سوریه از وقوع ۱۵ مورد نقض آتش بس در این کشور طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، مرکز روسی نظارت بر روند آتش بس در سوریه روز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۵ مورد نقض آتش بس در سوریه رخ داده است.

وزارت دفاع روسیه طی بیانیه ای اعلام کرد که از مجموع ۱۵ مورد نقض آتش بس، ۶ مورد در حومه دمشق، ۲ مورد در هر کدام از حومه حلب، ادلب، حماه و حمص و یک مورد در حومه لاذقیه روی داده است.

بنا بر این بیانیه افراد مسلح گروه های موسوم به «لواء السلطان» و «احرار الشام» دو بار مواضع واحدهای حمایت مردمی کرد را در منطقه شیخ مقصود حلب بمباران کردند. عناصر گروه موسوم به جیش الاسلام نیز دو بار مواضع نیروهای دولتی در منطقه المرج در حومه شرقی دمشق را مورد حمله خمپاره ای قرار دادند.

از سوی دیگر روستای شیخ هلال در استان حماه نیز توسط موشک اندازهای گروه های تروریستی مسلح مورد حمله قرار گرفت. علاوه بر آن مواضع دولتی در اطراف منطقه الحاضر در حومه حلب نیز توسط گروه های مسلح ناشناس مورد حمله واقع شد.

مرکز نظارت بر روند آتش بس در سوریه همچنین از رساندن ۴ تن کمک های انسانی شامل مواد غذایی و آب آشامیدنی به اهالی روستای عین الباد در استان حماه و همچنین تشکیل کاروان های بشردوستانه که قرار است به حومه حلب، دمشق و حمص اعزام شوند خبر داد.

مرکز روسی نظارت بر آتش بس با فرماندهی مرکز آمریکایی مشابه به صورت تلفنی گفتگو کرده و در جریان این تماس دو طرف رساندن کمک های انسانی به دمشق را مورد بررسی قرار داده و در خصوص موارد نقض آتش بس در سوریه تبادل اطلاعات نمودند.

این مرکز همچنین به نقل از شاهدان عینی از اقدام گروه تروریستی جبهه النصره مبنی بر گروگان گرفتن ۴۰ نفر در زندان شهر ابوالضهور در حومه ادلب خبر داد.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید