امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 485077 |
تاریخ انتشار : 23 مهر 1401 - 8:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) در مورد شرایط فعالیت ورزشی ورزشکارانی که مرتکب عمل دوپینگ و با حکم محرومیت روبرو شده‌اند، توضیح داد. فرزاد شارکی در گفت‌وگو با صلح خبر، در مورد فعالیت‌های ورزشی ورزشکاری که حکم محرومیت یا تعلیق موقت از ایران نادو را دریافت می‌کند، ‌اظهار کرد: ورزشکاری […]

قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) در مورد شرایط فعالیت ورزشی ورزشکارانی که مرتکب عمل دوپینگ و با حکم محرومیت روبرو شده‌اند، توضیح داد.

فرزاد شارکی در گفت‌وگو با صلح خبر، در مورد فعالیت‌های ورزشی ورزشکاری که حکم محرومیت یا تعلیق موقت از ایران نادو را دریافت می‌کند، ‌اظهار کرد: ورزشکاری که حکم محرومیت یا تعلیق موقت از ایران نادو را دریافت می‌کند از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم خواهد بود.

وی در مورد تعریف ایران نادو از فعالیت ورزشی، خاطرنشان کرد: طبق ماده ۱۴.۱ فصل ۱۰ مجموعه قوانین ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران، ورزشکاری که محروم است در طول دوره محرومیت نمی‌تواند به هر شکلی در نقش ورزشکار، مربی، داور، دست اندرکار ورزشی (ارکان مدیریتی یا اداری فدراسیون و زیرمجموعه‌های آن) یا هر عنوان ورزشی دیگر فعالیت داشته باشد.  

قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) با اشاره به اینکه ایران نادو در حال رسیدگی به پرونده تخلف نقض محرومیت ۲ ورزشکار از رشته کشتی و دوومیدانی است که در زمان محرومیت خود به نحوی فعالیت ورزشی داشته‌اند، ‌عنوان کرد: پس از بررسی‌های لازم، احکام این ۲ ورزشکار صادر می‌شود و حکم جدید محرومیت به محرومیت قبلی آن‌ها اضافه خواهد شد.

شارکی با تاکید بر اینکه لازم است مدیران ورزش کشور تا اتمام دوره محرومیت هر فرد که توسط ایران نادو یا فدراسیون‌های جهانی به دلیل دوپینگ از فعالیت ورزشی منع شده‌اند نظارت کاملی داشته باشند، ‌خاطرنشان کرد: البته در صورتی که اثبات شود فعالیت ورزشکار محروم با مباشرت شخصی ثالث انجام شده یا دیگر ورزشکاران از فرد محروم هرگونه مشورتی مانند برنامه تمرین، برنامه تغذیه را گرفته باشند به غیر از فرد محروم، طبق قوانین ایران نادو فرد مباشر نیز متخلف شناخته شده و عواقب ناشی از تخلف ۲.۱۰ یا همکاری ممنوعه شامل فرد دیگر نیز می‌شود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید