امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 535739 |
تاریخ انتشار : 17 بهمن 1402 - 8:22 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، محمدباقر قالیباف صبح امروز (سه‌شنبه ۱۷ بهمن ماه) در همایش ملی اندیشه‌های قضایی رهبر انقلاب، گفت: امام (ره) با ایمان به خدا و ایمان به مردم و با اراده قوی و مستحکم خود برای خدا تلاش کردند، کلامی جز در راه خدا بیان نکردند و گامی […]

به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، محمدباقر قالیباف صبح امروز (سه‌شنبه ۱۷ بهمن ماه) در همایش ملی اندیشه‌های قضایی رهبر انقلاب، گفت: امام (ره) با ایمان به خدا و ایمان به مردم و با اراده قوی و مستحکم خود برای خدا تلاش کردند، کلامی جز در راه خدا بیان نکردند و گامی جز در راه خدا برنداشتند و ثمره این مجاهدت آزادی این ملت، عزت، شرف و بزرگی برای امت اسلامی شد.
وی اظهار کرد: ما مسوولان و نخبگان جامعه باید به این موضوع مهم هم توجه کنیم که فاصله ای بین بایدها و واقعیت های امروز ما مخصوصا در مسائل اقتصادی و فرهنگی وجود دارد که باید آن را جبران کنیم.
رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما مدیون مجاهدت و تلاش پابرهنگان هستیم. اگر اشکالی به وجود آمده است، ریشه آن در فاصله گرفتن از مبانی و اصول انقلاب اسلامی و اندیشه های سیاسی حضرت امام (ره) است. وظیفه داریم که آن را نیز جبران کنیم وگرنه بدون شک مدیون امام (ره)، شهدا و ملت عزیز خود خواهیم بود.
قالیباف تاکید کرد: اگر حرف از عدالت در جامعه می‌زنیم، حتماً نقش قوه قضاییه در این زمینه کم نظیر است؛ البته دو قوه دیگر یعنی مجلس و دولت نیز در این زمینه نقش دارند. در جنگ اقتصادی و شناختی، نقش قوه قضاییه در تأمین امنیت ملی اساسی و کلیدی است.
عدالت قضایی، اعتماد عمومی را رقم می‌زند
رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عدالت قضایی اعتماد عمومی را رقم می‌زند که بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی هر کشوری است. از سوی دیگر، اقتدار قضایی است که می‌تواند جلوی ترک‌فعل‌ها و خطاها را بگیرد و به اداره کشور نظم ببخشد. قوه قضاییه است که آزادی‌های مشروع جامعه را تضمین می‌کند. هر میزان با آزادی‌های نامشروع برخورد شود، آزادی‌های مشروع جامعه تقویت می‌شود.
وی بیان کرد: ما سعی کردیم در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه موضوعاتی را که قوه قضاییه به آن احتیاج دارد، مورد توجه قرار داده و تصویب کنیم. بخش قابل توجهی از این مواد از سوی شورای نگهبان تأیید شده و برخی هم ایراداتی داشت که مجدداً در صحن مجلس اصلاح و برای تأیید نهایی به شورای نگهبان ارسال شد.
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک مورد از مصوبات مجلس برای حل مشکلات قوه قضاییه مربوط به کمبودهای اعتباری و سهم و میزانی بود که باید از بودجه عمومی کشور به قوه قضاییه اختصاص یابد.
قالیباف گفت: اساساً پایه مالی و بودجه‌ای قوه قضاییه از ابتدا ضعیف بسته شده بود، لذا مجلس در جریان بررسی برنامه هفتم تصویب کرد که علاوه بر رشد سالیانه، ۳۰ درصد به بودجه قوه قضاییه اضافه شود که در مجلس تصویب و از سوی شورای نگهبان و هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز تأیید شد که از سال ۱۴۰۳ اجرایی خواهد شد. امیدوارم این توجه اساسی بتواند مشکلات قوه قضاییه را حل کند.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید