امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 513912 |
تاریخ انتشار : 12 مرداد 1402 - 11:18 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/قم به مناسبت روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم، نشست نقد و بررسی کتاب «خاتون و قوماندان: روایت زندگی ام‌البنین حسینی، همسر شهید علیرضا توسلی، فرمانده لشکر فاطمیون» با حضور مریم قربان زاده، نویسنده اثر برگزار می شود. به گزارش صلح خبر، نشست نقد و بررسی کتاب «خاتون و قوماندان: روایت زندگی ام‌البنین حسینی، همسر […]

صلح خبر/قم به مناسبت روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم، نشست نقد و بررسی کتاب «خاتون و قوماندان: روایت زندگی ام‌البنین حسینی، همسر شهید علیرضا توسلی، فرمانده لشکر فاطمیون» با حضور مریم قربان زاده، نویسنده اثر برگزار می شود.

به گزارش صلح خبر، نشست نقد و بررسی کتاب «خاتون و قوماندان: روایت زندگی ام‌البنین حسینی، همسر شهید علیرضا توسلی، فرمانده لشکر فاطمیون» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و با همکاری اداره کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، اداره کل تبلیغات اسلامی استان، ستاد کنگره شهدای استان، سپاه امام علی ابن ابی طالب (علیه السلام) و خانه مطبوعات و صدا و سیمای مرکز قم برگزار خواهد شد.

این نشست با حضور مریم قربان زاده؛ نویسنده اثر، حسین محمدی مبارز؛ منتقد ادبی و فاطمه جوادی، نویسنده و کارشناس کتاب برگزار می‌شود.

سلسله نشست های نقد و بررسی کتاب «خاتون و قوماندان» توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور و در راستای نهادینه کردن فرهنگ حسینی و ترویج کتاب هایی پیرامون شجاعت و رشادت های در راه دین و حق در استان های خراسان، تهران، البرز، قم، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان در حال برگزاری است.

کتاب «خاتون و قوماندان: روایت زندگی ام‌البنین حسینی همسر شهید علیرضا توسلی فرمانده لشکر فاطمیون» و در ۲ فصل با نام‌های «ایران» و «سوریه»، روایت و نگارشی ‌است از زندگی عاشقانه و زیبایی که با بهره‌گیری‌ از نقل خاطرات ام‌البنین حسینی گردآوری و تدوین شده است.

در بخشی از کتاب می خوانیم: «من، ام‌البنین، دختر فیروزه، در ماه سنبله تابستانی داغ و پرآشوب به دنیا آمدم؛ جایی در حوالی استان بامیان از سرزمین افغانستان. روستای پدری‌ام، «بندامیر» را به چشم ندیدم. فقط توصیف‌های غبطه‌انگیز مادرم را می‌شنیدم وقتی از «بندامیر» صحبت می‌کرد.»

یادآور می شود؛ علاقه‌مندان جهت شرکت در این نشست می‌توانند روز دوشنبه ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۲ در سالن همایش موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم (واقع در میدان مفید، بلوار شهید آوینی) حضور یابند یا از طریق اسکای روم اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم به آدرس www.skyroom.online/ch/researchpl/qom  پایگاه اطلاع رسانی نهاد (iranpl.ir) و آپارات نهاد کتابخانه های عمومی کشور (aparat.com/iranpl) برنامه را به صورت زنده دنبال کنند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید