امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 76413 |
تاریخ انتشار : 16 فروردین 1395 - 10:45 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پایگاه صلح خبر – گروه بین الملل نارندرا مودی،نخست وزیر هند در سفرش به عربستان با پادشاه این کشور و ولیعهد و جانشین ولیعهد عربستان دیدار و با آن‌ها درباره روابط دو جانبه و همکاری در مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کرد. در جریان این سفر همچنین چند یادداشت همکاری در زمینه‌های مختلف به امضا درآمد. […]

پایگاه صلح خبر – گروه بین الملل
نارندرا مودی،نخست وزیر هند در سفرش به عربستان با پادشاه این کشور و ولیعهد و جانشین ولیعهد عربستان دیدار و با آن‌ها درباره روابط دو جانبه و همکاری در مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کرد.

در جریان این سفر همچنین چند یادداشت همکاری در زمینه‌های مختلف به امضا درآمد.

سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان در مذاکرات رسمی که با نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در کاخ “الیمامه” داشت، با تقدیر از دهلی نو برای اهتمامی که به مسایل منطقه و حمایت از ثبات کشورهای آن دارد، ابراز امیدواری کرد تلاش‌های بین‌المللی که بر اساس قطعنامه ژنو1 برای حل بحران سوریه انجام می‌شوند، نتیجه بخش بوده و رایزنی‌های یمنی-یمنی که با نظارت سازمان ملل انجام می‌شود، به راه حلی سیاسی مطابق با قطعنامه 2216 شورای امنیت منجر شده و “صلح خبر” و “امنیت” در یمن برقرار شود.

سلمان بن عبد العزیز در ادامه گفت: علاوه بر این ما بر لزوم ادامه همکاری‌ها با هند در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید داریم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)،پادشاه عربستان در ادامه تاکید کرد: ریاض و دهلی‌نو در راستای تحقق استراتژی که در خدمت منافع مشترک دو کشور باشد، تلاش کردند.

طبق بیانیه مشترکی که منتشر شده، سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان و نارندرا مودی، نخست وزیر هند درباره تقویت همکاری‌ها در زمینه امنیت دریایی در دو منطقه خلیج فارس و اقیانوس هند به توافق رسیدند.

در مذاکرات رسمی دو طرف در کاخ الیمامه یک توافقنامه همکاری، برنامه‌های دو کشور برای افزایش همکاری ها در زمینه‌های مختلف و نیز پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای میان دو کشور به امضا رسید که برجسته‌ترین آن برنامه‌های همکاری برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و توافقنامه همکاری در زمینه استخدام عمومی است.

نخست‌وزیر هند نیز در این دیدار بر تلاش کشورش برای تقویت روابط با عربستان در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

محمد بن نایف بن عبد العزیز، ولیعهد عربستان نیز در این دیدار به بررسی روابط دوجانبه و مبارزه با تروریسم پرداخت.

همچنین محمد بن سلمان بن عبد العزیز، جانشین وليعهد عربستان با مودی دیدار و همکاری‌های دو جانبه را بررسی کرد

 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید