امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 525478 |
تاریخ انتشار : 15 آبان 1402 - 10:17 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور در نشست خبری خود با محمد شیا از سودانی نخست وزیر عراق گفت: از نخست وزیر عراق به خاطر حضور در ایران و نیز آنکه در حوزه امنیتی قراردادهای دو کشور را در خصوص اقلیم کردستان و مورد اجرا […]

به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور در نشست خبری خود با محمد شیا از سودانی نخست وزیر عراق گفت: از نخست وزیر عراق به خاطر حضور در ایران و نیز آنکه در حوزه امنیتی قراردادهای دو کشور را در خصوص اقلیم کردستان و مورد اجرا قرار دادند سپاسگزاری می‌کنم.
وی افزود: اجرای این قرار داد امنیتی موجب افزایش امنیت مرزها و ارتقا امنیت دو کشور خواهد شد و دست ضد انقلاب را از مرزهای دو کشور دور می‌کند و امیدوارم کامل مورد اجرا قرار گیرد.
رییس جمهور اظهار داشت: در حوزه اقتصادی توسعه روابط تجاری به خصوص توسعه شهرک‌های مرزی دو کشور برای افزایش تولید و تجارت حائز اهمیت است که باید پیگیری شود.
وی افزود: همچنین لازم است از نخست وزیر عراق برای تلاش در جهت برای تکمیل خط ریلی شلمچه به بصره تشکر می‌کنم که برای دو کشور منافع بسیار زیادی را خواهد داشت.
حجت الاسلام رییسی در ادامه گفت: موضع دو کشور در خصوص موضوع فلسطین و مظلومیت مردم این کشور مشترک است. در این خصوص همکاری‌های دو کشور از قبل از این جنگ نیز وجود داشته است و مواضع مشترک ما در موضوع فلسطین مورد توجه هر دو کشور است.وی ادامه داد: باید هرچه زودتر بمباران‌ها قطع شود و هرچه سریع‌تر آتش‌بس ایجاد شود و امداد و کمک به مردم مظلوم و مقتدر غزه صورت بگیرد.رییس‌جمهور گفت: لازم است این جنایت هولناک در غزه و علیه بشریت که نسل کشی و کودک کشی است که به دست رژیم صهیونیستی و با حمایت آمریکایی‌ها و برخی از کشورهای اروپایی انجام می‌شود.وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی فروریخته و آمریکایی‌ها می‌خواهند آن را سر پا نگه دارند. این شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی را جنایت علیه بشریت نمی‌تواند جبران کند.حجت الاسلام رییسی اظهار داشت: امروز کشورهای اسلامی در برابر خدا و آنانی که به تاریخ و به وجدان بشری معتقد هستند، نمی‌توانند به سکوتشان در برابر این جنایات پاسخگو باشند.وی بیان کرد: ما از هر گونه اقدامی که در سطح کشورهای اسلامی، منطقه و بین الملل برای بازدارندگی رژیم صهیونیستی و هیات حاکمه امریکا از قتل و کشتار مردم بی‌گناه، مظلوم و مقتدر غزه انجام شود، حمایت می‌کنیم و در این خصوص همکاری خواهیم کرد.در حال تکمیل…

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید