امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 12 ذو القعدة 1445 | 2024-05-19
کد خبر: 502853 |
تاریخ انتشار : 02 اردیبهشت 1402 - 9:08 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

سرویس مطبوعاتی ناتو اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو نشستی غیررسمی در تاریخ ۳۱ مه تا اول ژوئن در شهر اسلو نروژ برگزار خواهند کرد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری تاس، ریاست این نشست که قرار است دهم و یازدهم خرداد ماه باشد، بر عهده ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو خواهد […]

سرویس مطبوعاتی ناتو اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو نشستی غیررسمی در تاریخ ۳۱ مه تا اول ژوئن در شهر اسلو نروژ برگزار خواهند کرد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری تاس، ریاست این نشست که قرار است دهم و یازدهم خرداد ماه باشد، بر عهده ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو خواهد بود.

در همین حال دبیرکل ناتو روز پنجشنبه برای اولین بار از زمان آغاز جنگ در اوکراین در سفری غیرمنتظره به کی‌یف رفت. ینس استولتنبرگ به سربازان اوکراینی که در جنگ کشته شده‌اند ادای احترام کرد و تجهیزات نظامی آسیب‌دیده روسیه را که در میدان مرکزی کی‌یف به نمایش گذاشته شده بود، بررسی کرد.

ناتو متعهد شده است که در کنار اوکراین در مبارزه با روسیه خواهد ایستاد. اوایل این ماه، استولتنبرگ از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین برای شرکت در نشست ناتو در ماه ژوئیه دعوت کرد.

همانطور که استولتنبرگ در دسامبر گذشته اعلام کرد، نروژ پیشنهاد میزبانی نشست غیررسمی بعدی وزیران امور خارجه ناتو را داد و این نشست قرار است در تاریخ اعلام شده در اسلو برگزار شود.

دبیرکل ناتو در این رابطه گفت: «من از پیشنهاد نروژ سپاسگزارم و مشتاقانه منتظر دیدار با وزرای خارجه ناتو در شهر زادگاهم هستم. این فرصت مهمی برای وزیران خواهد بود تا به وضعیت امنیتی اساسا تغییریافته به دلیل جنگ وحشیانه روسیه در اوکراین و حمایت بی‌دریغ ما از مردم اوکراین بپردازند تا آنها بتوانند پیروز شوند. وزرای امور خارجه مذاکرات غیررسمی را برای آماده‌سازی نشست سران کشورها و دولت‌های ناتو که در ۱۱ تا ۱۲ ژوئیه ۲۰۲۳ در ویلنیوس، لیتوانی برگزار می‌شود، برگزار خواهند کرد.»

رهبران ناتو در نشست سال ۲۰۲۱ خود در بروکسل متعهد شدند که رایزنی‌های سیاسی را از جمله از طریق جلسات غیررسمی وزرای امور خارجه تقویت و گسترش دهند. اولین نوع از این نشست‌ها در ماه مه ۲۰۲۲ به میزبانی آلمان در برلین برگزار شد.

انتهای پیام  

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید