امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 513940 |
تاریخ انتشار : 12 مرداد 1402 - 16:53 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

نخست‌وزیر لهستان امروز (پنجشنبه) گفت، نیروهای گروه نظامی واگنر به نزدیکی جبهه شرقی ناتو نزدیک می‌شوند تا این ائتلاف نظامی را بی‌ثبات کنند. به گزارش صلح خبر، به نقل از وب‌سایت زبان انگلیسی الجزیره، «ماتئوش موراویتسکی» نخست‌وزیر لهستان پس از دیدار با «گیتاناس ناوسدا» رئیس‌جمهوری لیتوانی در شرق لهستان گفت: ما باید نسبت به تعداد […]

نخست‌وزیر لهستان امروز (پنجشنبه) گفت، نیروهای گروه نظامی واگنر به نزدیکی جبهه شرقی ناتو نزدیک می‌شوند تا این ائتلاف نظامی را بی‌ثبات کنند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از وب‌سایت زبان انگلیسی الجزیره، «ماتئوش موراویتسکی» نخست‌وزیر لهستان پس از دیدار با «گیتاناس ناوسدا» رئیس‌جمهوری لیتوانی در شرق لهستان گفت: ما باید نسبت به تعداد تحریکاتی که برمی‌خیزند، آگاه باشیم. گروه واگنر به‌شدت خطرناک است و نیروهای این گروه به سمت جبهه شرقی ناتو نزدیک‌ می‌شوند تا این ائتلاف را بی‌ثبات کنند.

این دو سیاستمدار در «سووالکی گپ» یک منطقه کم جمعیت اما از نظر استراتژیک مهم در قلمرو لهستان بین بلاروس و ناحیه روسی کالینینگراد که کشورهای حوزه بالتیک را به سایر اعضای ناتو می‌پیوندد، با یکدیگر ملاقاتی داشتند.

نیروهای واگنر پس از اختلافات میان «یوگنی پریگوژین» رئیس خود با مقام‌های ارشد نظامی روسیه، به بلاروس منتقل شدند و تمرینات خود را با ارتش این کشور آغاز کرده‌اند. همین باعث شده لهستان، همسایه بلاروس بیش از ۱۰۰۰ نفر از سربازان خود را در مرز مستقر کند.

لهستان روز سه‌شنبه بلاروس را به «نقض حریم هوایی» خود با بالگردهای نظامی متهم اما مینسک آن را رد کرد.

رئیس‌جمهوری لیتوانی نیز به نوبه خود تاکید کرد: ما نباید صرفا درباره اقداماتی در حد ملی صحبت کنیم بلکه اگر موقعیت پیچیده‌تر شد، کاری که باید انجام دهیم بستن مرز با بلاروس است.

گیتاناس ناوسدا تصریح کرد: این اقدام باید با هماهنگی میان لهستان، لیتوانی و لتونی انجام شود.

او همچنین در توییترش نوشت: جلسه مفیدی با نخست‌وزیر لهستان داشتیم و پیرامون وضعیت امنیتی در مرزهایمان گفت‌وگو و رایزنی کردیم. حضور نیروهای واگنر در بلاروس یک خطر امنیتی اضافه‌ای برای متحدان ناتو تلقی می‌شود. ما برای هر سناریوی احتمالی هوشیار و آماده هستیم.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید