امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 486919 |
تاریخ انتشار : 10 آبان 1401 - 11:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی در واکنش به آغاز انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی گفت که این انتخابات منجر به انتخاب یک “شریک صلح” برای فلسطینی‌ها نخواهد شد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در این باره اظهار کرد: انتخابات کنست اسرائیل شریک صلحی را […]

نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی در واکنش به آغاز انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی گفت که این انتخابات منجر به انتخاب یک “شریک صلح” برای فلسطینی‌ها نخواهد شد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در این باره اظهار کرد: انتخابات کنست اسرائیل شریک صلحی را به قدرت نخواهد رساند.
وی خاطرنشان کرد: اسرائیل که مدعی دموکراسی است، فلسطینی‌ها را از حق انتخاب محروم کرده و برخلاف توافقنامه‌های امضا شده مانع از برگزاری انتخابات در قدس می‌شود.
اشتیه همچنین از جامعه جهانی خواست که رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار داده تا با برگزاری انتخابات در قدس موافقت کرده و اجازه دستیابی فلسطینی‌ها به این حق را بدهد.
وی همچنین خواستار ملزم کردن نخست وزیر آینده رژیم صهیونیستی به پایبندی به راه حل دو کشوری بر اساس قانون بین‌المللی شد. اشتیه در ادامه تاکید کرد که جامعه جهانی مسئولیت‌های سیاسی، حقوقی و اخلاقی خود را در قبال ملت تحت اشغال فلسطین بر عهده بگیرد.
وی ادامه داد: فلسطینی‌ها با کمپین گسترده کشتار، بازداشت و محاصره نابلس، قدس، الخلیل و جنین مواجه هستند و تمامی این موارد در مقابل دیدگان جامعه بین‌المللی و سکوت آن اتفاق می‌افتند.
حوزه‌های رای‌گیری در اراضی اشغالی از ساعت هفت صبح امروز (سه‌شنبه) به وقت محلی به منظور برگزاری انتخابات پارلمانی (کِنست) باز شده‌اند تا اسرائیلی‌ها ۱۲۰ نماینده خود را انتخاب کنند. این انتخابات در سایه تنش شدید در اراضی اشغالی فلسطین در حال برگزاری است و کرانه باختری و مناطقی در قدس طی یک ماه گذشته شاهد درگیری‌های شدید میان صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها بوده‌اند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید