امروز: چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 8 ذو القعدة 1445 | 2024-05-15
کد خبر: 501556 |
تاریخ انتشار : 22 فروردین 1402 - 13:09 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

نخست‌وزیر دولت «وفاق ملی لیبی» در سخنانی گفت که کشورش نیاز به تقویت روابط با روسیه دارد. وی در همین حال، به امکان پذیر نبودن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری لیبی با توجه به اختلافات داخلی اشاره کرد. به گزارش صلح خبر، فتحی پاشاغا، نخست‌وزیر دولت «وفاق ملی لیبی» در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک در این […]

نخست‌وزیر دولت «وفاق ملی لیبی» در سخنانی گفت که کشورش نیاز به تقویت روابط با روسیه دارد. وی در همین حال، به امکان پذیر نبودن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری لیبی با توجه به اختلافات داخلی اشاره کرد.

به گزارش صلح خبر، فتحی پاشاغا، نخست‌وزیر دولت «وفاق ملی لیبی» در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک در این باره اظهار کرد: این واقعیت که لیبی در حال حاضر توسط دو دولت رقیب اداره می‌شود، بر دیدگاه بسیاری از کشورها از وضعیت لیبی تأثیر می‌گذارد. این موضوع درباره روسیه نیز صدق می‌کند، چراکه روابط مسکو و دولت ما هنوز به «سطح لازم» نرسیده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم این روابط (با روسیه) تقویت شود و چشم‌اندازهای جدیدی برای روابط و تبادلات دیپلماتیک ما باز شود.

پاشاغا همچنین با اشاره به پرونده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری لیبی گفت: شکاف و اختلاف در دستگاه اجرایی لیبی و وجود دو دولت مانع برگزاری انتخابات در سال ۲۰۲۳ خواهد شد.

وی افزود: بدون شک این شکاف و اختلافات و ادامه آن مانع از به سرانجام رسیدن هرگونه روند احتمالی انتخاباتی خواهد شد.

پاشاغا در ادامه متعهد به تلاش جدی با طرف‌ها داخلی و بین‌المللی در راستای متحد کردن مؤسسات دولت لیبی و برگزاری یک انتخابات سالم و شفاف شد.

لیبی در حال حاضر با یک بحران سیاسی فزاینده مواجه بوده و شاهد درگیری میان دو دولت است، یکی به ریاست فتحی پاشاغا که پارلمان لیبی در طبرق مارس ۲۰۲۲ به آن رای اعتماد داد و دومی دولت وحدت ملی به ریاست الدبیبه که براساس توافق‌هایی سیاسی با نظارت سازمان ملل تشکیل شد و تاکید دارد که قدرت را تنها از طریق انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی منتقل می‌کند.

لیبی برای حل بحران خود تلاش می‌کند بر اساس ابتکارعمل سازمان ملل مبنی بر تشکیل کمیته مشترکی از پارلمان و دولت جهت توافق درباره قانون انتخابات، به مرحله برگزاری انتخابات برسد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید