امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 500132 |
تاریخ انتشار : 09 فروردین 1402 - 9:08 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت، کشورهای آفریقایی این حق را دارند که شرکای امنیتی خود را خودشان انتخاب کنند، به ویژه پس از اینکه کشورهای غربی نتوانستند ثبات را در این منطقه ایجاد کنند. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری تاس، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جلسه […]

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت، کشورهای آفریقایی این حق را دارند که شرکای امنیتی خود را خودشان انتخاب کنند، به ویژه پس از اینکه کشورهای غربی نتوانستند ثبات را در این منطقه ایجاد کنند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری تاس، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جلسه روز سه‌شنبه شورای امنیت تاکید کرد: امروز دوباره موضوع همکاری روسیه و کشورهای آفریقایی مطرح شد. در این رابطه باید بگویم که آفریقایی‌ها حق دارند تصمیم بگیرند که با چه کسی و با چه شرایطی شریک شوند.

نبنزیا در این جلسه با عنوان «مقابله با تروریسم و جلوگیری از افراط‌گرایی خشونت‌آمیز منجر به تروریسم با تقویت همکاری بین سازمان ملل متحد و سازمان‌ها و مکانیسم‌های منطقه‌ای» گفت: این ناکامی‌های کشورهای غربی است که کشورهای آفریقایی را مجبور می‌کند به کسانی روی بیاورند که می‌توانند سهم واقعی در مبارزه با تروریسم در این قاره داشته باشند. همه ما به یاد داریم که در پی عملیات‌های غرب در آفریقا که ادعا می‌شود با هدف مبارزه با تروریسم انجام شده است، تهدید تروریستی در غرب آفریقا و ساحل همچنان در حال افزایش است.

به گفته او، روسیه موافق است که باید توجه بیشتری به کشف و ریشه‌کن کردن علل اصلی تروریسم شود.

نبنزیا ادامه داد: اما در این زمینه، ما نمی‌توانیم همه آن را به مشکلات اجتماعی-اقتصادی و فساد تقلیل دهیم. به همان اندازه، همیشه هم این مشکلات به منابع سنتی افراط‌گرایی مربوط نمی‌شود. تروریسم در منطقه ساحل پس از مداخله نظامی وقیحانه در لیبی توسط کشورهای غربی که کل این منطقه را بی‌ثبات کرد، ویژگی ویرانگرتر و مهیب‌تری به خود گرفت.

نماینده روسیه به این نکته اشاره کرد که «گروه‌های خارجی مستقر در منطقه ساحل کمکی به تغییر این موضوع نکردند» و علاوه بر این، «وضعیت در طول حضور آنها به شدت بدتر شد.»

این دیپلمات افزود: تلاش برای توضیح چنین تحولاتی با درگیری‌های ناشی از عوامل مذهبی، قومی یا اجتماعی، دستکاری و انحرافی است که قدرت‌های استعماری چندین دهه است از آنها استفاده می‌کنند. ما شاهد تلاش نیروهای خارجی برای ایجاد نزاع بین کشورهای آفریقایی هستیم.

نبنزیا تاکید کرد: آنها وانمود می‌کنند که برخی از کشورها ظاهرا شایسته کمک برای مقابله با تهدیدات تروریسم هستند، در حالی که برخی دیگر شایسته کمک نیستند. در این رویکرد، آنها فقط به عقب راندن تروریست‌ها به سمت مرز کمک می‌کنند، در حالی که بقیه را برای مردم محلی می‌گذارند. به این ترتیب، تروریست‌ها از مالی و بورکینافاسو بیرون رانده می‌شوند. ما معتقدیم این یک تاکتیک اشتباه است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید