امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 477083 |
تاریخ انتشار : 06 مرداد 1401 - 12:03 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا از تنگه تایوان عبور کرد، این سومین بار در یک هفته است که این کشتی وارد آب‌های مورد ادعای چین شده است. به گزارش صلح خبر به نقل از سی ان ان، واشنگتن گفته است که تازه‌ترین سفر ناوشکن مجهز به موشک هدایت شونده یو اس اس بنفولد نشان دهنده […]

کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا از تنگه تایوان عبور کرد، این سومین بار در یک هفته است که این کشتی وارد آب‌های مورد ادعای چین شده است.

به گزارش صلح خبر به نقل از سی ان ان، واشنگتن گفته است که تازه‌ترین سفر ناوشکن مجهز به موشک هدایت شونده یو اس اس بنفولد نشان دهنده “تعهد آن به یک هند و اقیانوس آرام آزاد و باز” است، اما پکن آن را به عنوان یک اقدام “تحریک آمیز” که نشان می‌دهد ایالات متحده “ویرانگر صلح و ثبات” است، محکوم کرد.
شی یی، سخنگوی ارتش آزادی بخش خلق چین گفت: “تحریک‌های مکرر و خودنمایی‌های ایالات متحده به طور کامل نشان می‌دهد که نابود کننده صلح و ثبات در تنگه تایوان و ایجاد کننده خطرات امنیتی در تنگه تایوان است. نیروهای چین همیشه آماده هستند و قاطعانه از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی دفاع خواهند کرد.
طی روزهای گذشته، بنفولد دو عملیات ناوبری آزاد را در دریای چین جنوبی، نزدیک به جزایر مورد مناقشه که پکن در آن تأسیسات نظامی ساخته است، انجام داد. 
 تنش‌ها بین ایالات متحده و چین بر سر تایوان در روزهای اخیر افزایش یافته است و پکن در هفته گذشته دو بار به دلیل روابط ایالات متحده با این جزیره انتقاد کرده است. روز دوشنبه، پکن گفت فروش ۱۰۸ میلیون دلاری تسلیحات آمریکایی به تایپه “به شدت حاکمیت و منافع امنیتی چین را به خطر می اندازد و به شدت به روابط بین دو کشور و ارتش آنها آسیب می‌رساند.” و روز سه‌شنبه، یک سخنگوی پکن گفت که با سفر احتمالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده به این جزیره “قاطعانه مخالف است”. برخی گزارش ها حاکی از آن است که پلوسی در ماه اوت به تایوان سفر خواهد کرد. او پیش از این قصد داشت یک هیئت کنگره آمریکا را در ماه آوریل به جزیره ببرد، اما پس از مثبت شدن آزمایش کووید-۱۹ او این سفر به تعویق افتاد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید