امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 515216 |
تاریخ انتشار : 22 مرداد 1402 - 17:02 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وقوع یک حادثه تلخ در تهران در روز گذشته، گفت: شاید حادثه به بزرگی حادثه خلازیر نبود، اما در نوع خود بزرگ بود؛ شاهد بودیم با حمله به یک بوستان، اصرار داشتند بوستان تخریب شود و با حضور نیروهای پلیس اقدام به تخریب کردند بنده دیروز به […]

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وقوع یک حادثه تلخ در تهران در روز گذشته، گفت: شاید حادثه به بزرگی حادثه خلازیر نبود، اما در نوع خود بزرگ بود؛ شاهد بودیم با حمله به یک بوستان، اصرار داشتند بوستان تخریب شود و با حضور نیروهای پلیس اقدام به تخریب کردند بنده دیروز به رئیس قوه قضاییه و دادستان کل کشور نامه ارسال کردم که از قطع درختان جلوگیری شود.

به گزارش صلح خبر، مهدی چمران در جلسه شورای شهر تهران با بیان این‌که در خصوص ساخت‌وسازها روند جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز باید با جدیت ادامه پیدا کند، اظهار کرد: توقف در این موضوع ممنوع است و همکاری پلیس در این زمینه ضروری است. نیروی انتظامی باید در کمال قدرت حضور پیدا کند و از ساخت‌وسازهای غیرمجاز ناپایدار و انسان کش جلوگیری شود. اگر در این ساختمان که با یک ضربه فروریخت افراد ساکن می‌شدند فاجعه‌ای بزرگ رخ می‌داد. این تخریب به ضرر مافیاست که از مردم پول می‌گیرند و خانه‌های ناپایدار را به آنها می‌فروشند.

وی ادامه داد: شهرداری موظف است جلوی این اتفاق را بگیرد و شورا از این موضوع به شدت دفاع می‌کند و اگر ضرورت داشته باشد همه اعضای شورا در محل حضور پیدا می‌کنیم تا هم جلوی ساخت‌وساز را بگیریم و هم ساخت‌وساز ناپایدار تخریب شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که تخریب سوژه‌ای به دست افرادی داده است، اضافه کرد: جنایت جایی بود که ساخت‌وساز غیرمجاز انجام شده اما شوخی‌ها و بهانه‌گیری‌ها و انتقام‌گیری‌هایی صورت گرفت که نباید کار صحیحی قلمداد شود.

انتقاد از قلع و قمع بوستانی در منطقه یک

چمران با اشاره به وقوع یک حادثه تلخ در تهران در روز گذشته، خاطرنشان کرد: شاید حادثه به بزرگی حادثه خلازیر نبود، اما در نوع خود بزرگ بود؛ گویا ما برای جان انسان ها ارزش قائل نیستیم. انسان بدون تنفس نمی تواند زندگی سالم داشته باشد و شاهد بودیم با حمله به یک بوستان، اصرار داشتند بوستان تخریب شود و با حضور نیروهای پلیس اقدام به تخریب کردند و وقتی نیروهای شهرداری برای مقابله آمدند، آنها را کنار زدند.

وی افزود: بنده می خواهم قدرت پول را یادآور شوم که متأسفانه در این اتفاق دیده شد؛ بنده دیروز به رئیس قوه قضاییه و دادستان کل کشور نامه ارسال کردم که از قطع درختان جلوگیری شود البته نیمی از درختان قطع شده است. گفتند دوباره درخت بکاریم اما قطع یک درخت کهن و کاشت یک ترکه به جای آن، کار ملانصرالدینی است. نباید پافشاری فردی را داشته باشیم و به دنبال آن درختان قطع شوند. این اقدام لجبازی با مردم نیست بلکه لجبازی با خودشان است.

چمران تاکید کرد: فرض بر اینکه درختان را قطع کنند و ساختمانی بدمنظر نیز بسازند و سود آن به سازنده برسد، اما آسیب آن به مردم می رسد؛ امیدواریم چنین حوادثی را نداشته باشیم. البته موضوع را دنبال می کنیم و از نیروی انتظامی و قوه قضاییه می خواهیم که با چشم باز، مردم را نیز بنگرند و مسئولیت خود را به درستی انجام دهند.

وی همچنین در سخنانی  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، سالروز شهادت حضرت سید السجادین امام زین العابدین(ع) را به همه شیعیان جهان تسلیت گفت و با یادآوری روز ۲۲ مرداد ماه که بنام روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی نامیده شده است، گفت: موضوع تشکل ها و مشارکت های اجتماعی یکی از مهمترین موضوعات و مسائلی است که شوراها به آن بهای خاصی داده است چرا که اجزای این تشکل ها برگرفته از بطن مردم و حضور آنان در زمینه های مختلف اجتماعی است.

وی با بیان اینکه سمن ها در مجموعه های مدیریت شهری همیشه صاحب جایگاه بودند افزود: یکی از فعالیت هایی که این تشکل ها آن هم بر اساس قانون دارند، در حوزه کارهای عمومی و فعالیت های عام المنفعه است که می بینیم انجام این فعالیت ها تا چه میزان در سطوح جامعه تاثیر گذار بوده است چرا که ریشه این کارها برگرفته از بطن مردم است. از این رو امیدواریم در ساماندهی و همکاری و هماهنگی بیشتر، تلاش جدی تری در این خصوص صورت بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روز ۲۳ مرداد روز مقاومت اسلامی ضمن بیان اینکه مقاومت اسلامی در دنیا و خاورمیانه حرف اول را می زند، یادآور شد: شهدای زیادی در این مقاومت جان خود را فدا کردند و استکبار مقابل این مقاومت، با برنامه ریزی بسیار دقیق داعش را پدید آورد تا مذهب مقابل مذهب قرار بگیرد.

وی افزود: با حضور سرداران و رزمندگان ایرانی در جبهه مقاومت اسلامی، داعش در هم شکسته شد و چیزی جز افرادی که پول می گیرند تا وحشی گری ایجاد کنند، از آنها باقی نمانده است.

چمران همچنین در ادامه به موضوع انتخابات هیات رئیسه شورا در جلسه قبلی اشاره کرد و افزود: رأی‌گیری براساس نصف به اضافه یک برای انتخابات هیات رئیسه انجام می‌شود هر فردی که انتخاب می‌شود باید ۱۱ رای داشته باشد. در اولین رای‌گیری انتخاب منشی آرا به صورت ۱۲ برای خانم نجفی و ۱۲ برای خانم سلیمانی برابر شد و هر یک از اعضاء می‌توانستند دو رأی دهند.

وی ادامه داد: رای‌گیری به مرحله دوم انجامید و طبق آرا ۱۰ رأی برای خانم سلیمانی و ۹ رأی برای خانم نجفی شد چون اکثریت آرا به دست نیامد هیچ یک از نامزدها انتخاب نشدند لذا ما به رأی قبلی استناد کردیم و خانم نجفی به عنوان منشی انتخاب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ما انصراف نداریم و باید استعفا ثبت می‌شد چون درگیر رأی‌گیری بودیم و انصراف مطرح شد به رأی ۱۲ به ۱۲ اکتفا کردیم و موارد مکتوب نیز به فرمانداری ارسال خواهد شد.

رییس شورای شهر تهران به کسب عنوان نایب قهرمانی تیم ملی والیبال نوجوانان در آوردگاه های بین المللی اشاره کرد و ضمن تبریک این موفقیت به مردم ایران برای بازیکنان و اعضای کادر ملی آرزوی موفقیت های روزافزون کرد.

برای انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران حداکثر مطلق لازم است

به گزارش صلح خبر، حبیب کاشانی نیز در تذکری در یکصد و شصت و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه میدان شهید تیموری در طرشت مشکلاتی از باب ترافیک داشت، گفت: از خانواده شهید تیموری و شهرداری تهران تقدیر می کنیم که این ترافیک در میدان شهید تیموری برطرف شده است.

وی با بیان اینکه در روز رأی گیری هیئت رئیسه اتفاقی افتاد، خاطرنشان کرد: یکی از سایت ها مطلبی منتشر کرده بود که شورا بی سواد است؛ به طوریکه شورا ۲۱ عضو دارد و دو منشی هریک ۱۲ رأی داشتند؛ کسانی که می خواهند این اخبار را منتشر کنند باید حساب و کتاب داشته باشند. در مجموع برای انتخاب ۲ نفر باید ۴۲ رأی می دادند و هرکسی می توانست ۲ رأی بدهد. تقاضا می کنیم که جمع و تفریق انجام دهند که اطلاعات غلط به مردم ندهند.

کاشانی با اعلام اینکه حداکثر مطلق در شورا ۱۰+۱ است تاکید کرد: در انتخابات هیئت رئیسه برای انتخاب منشی این اتفاق نیفتاد؛ نرجس سلیمانی ۱۰ رأی و سوده نجفی ۹ رأی داشت و یک رأی نیز ممتنع بود و با این حساب خانم سلیمانی باید ۱۱ رأی کسب می کرد. از سویی وقتی خانم سلیمانی رأی کسب کردند نمی توانستند بگویند که بنده به عنوان منشی فعال نخواهم بود و باید کتباً اعلام و مجدداً این تصمیم در رأی گیری لحاظ می شد. از سویی دیگر باید بگوییم در دوره اول و دوم انتخاب خزانه دار در انتخابات هیئت رئیسه انجام نشده بود.

جعفر شربیانی عضو شورای شهر تهران نیز در تذکری با اشاره به همکاری و همدلی در مدیریت حادثه انفجار منزل مسکونی در محله جوانمرد قصاب اظهار کرد: این همکاری باعث شد صحنه حادثه مدیریت شود و اعضای شورا نیز در ساعات اولیه در محل حضور داشتند. عملیات آوار برداری سازه ناایمن تا نیمه شب با حضور شهردار منطقه ۲۰ انجام شد. همچنین رسانه‌ها به خوبی موضوع را منعکس و گروه‌های جهادی نیز در محل حضور داشتند و اسکان ۱۳ خانواری که با مشکل مواجه شده بودند به خوبی انجام شد.

وی ادامه داد: از شهردار منطقه ۲۰ که تا آخرین لحظه آواربرداری حضور داشت تقدیر می‌کنم که توانست به خوبی صحنه بحران را مدیریت کند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید