امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 540921 |
تاریخ انتشار : 15 فروردین 1403 - 14:54 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

دبیرکل ناتو امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران بر ضرورت تقویت کمک‌های نظامی کشورهای عضو این ائتلاف نظامی به اوکراین برای جلوگیری از پیامدهای آن در میدان جنگ که در حال حاضر نیز با چالش‌های فراوانی روبه‌رو است، تاکید کرد. به گزارش صلح خبر، «ینس استولنبرگ» دبیرکل ناتو گفت که تقویت کمک‌های نظامی به اوکراین با […]

دبیرکل ناتو امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران بر ضرورت تقویت کمک‌های نظامی کشورهای عضو این ائتلاف نظامی به اوکراین برای جلوگیری از پیامدهای آن در میدان جنگ که در حال حاضر نیز با چالش‌های فراوانی روبه‌رو است، تاکید کرد.

به گزارش صلح خبر، «ینس استولنبرگ» دبیرکل ناتو گفت که تقویت کمک‌های نظامی به اوکراین با توجه به مشکلات موجود در میدان جنگ، ضرورت دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که استولنبرگ پیش از نشست وزرای امور خارجه ناتو که امروز آغاز می‌شود و تا فردا ادامه خواهد داشت، در جمع خبرنگاران گفت که «اوکراین نیازهای مبرمی دارد و هرگونه تاخیر در ارائه کمک‌ها در همین حین که ما صحبت می‌کنیم نیز با پیامدهایی در میدان همراه است.»

او افزود که متحدان ناتو باید در رویه کمک‌ها به اوکراین تغییر ایجاد کنند.

دبیرکل ناتو گفت این ائتلاف باید کمک‌های قابل اتکا و قابل پیش‌بینی به اوکراین ارائه کند و کشورهای عضو باید «کمتر به کمک‌های داوطلبانه و بیشتر به تعهداتشان نسبت به ناتو متکی باشند.»

استولتنبرگ همچنین گفت: بنابراین، وزرا درباره چگونگی تقبل مسئولیت‌های بیشتر توسط ناتو برای هماهنگی عرضه تجهیزات نظامی و آموزش به اوکراین و تعهد به کمک‌های مالی چندساله برای حفظ حمایت‌ها بحث خواهند کرد.

وزرای امور خارجه ناتو قرار است از ۳ تا ۴ آوریل (۱۵ تا ۱۶ فروردین) در بروکسل برای گفت‌وگو درباره اوکراین و همکاری اعضای این ائتلاف با شرکای آن در منطقه هند-اقیانوسیه، از جمله ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا و نیوزیلند نشستی را برگزار کنند. این نشست مصادف با هفتادوپنجمین سالروز ایجاد این ائتلاف غربی است.

دبیرکل ناتو همچنین گفت این ائتلاف باید با یک چارچوب مناسب و مورد حمایت برای خود و اوکراین ارائه و «پیامی به روسیه ارسال کند» مبنی بر اینکه «نمی‌تواند در جنگ پیروز شود».

استولتنبرگ با تکرار ادعای ارسال «میزان قابل‌توجهی» سلاح‌ از ایران و کره شمالی به روسیه، گفت این دلیلی است برای اینکه ناتو نیز اوکراین را به روش‌های مناسبی برای پاسخ تجهیز کند.

در همین راستا، دولت انگلیس امروز (چهارشنبه) اعلام کرد «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه این کشور برنامه دارد در نشست وزرای ناتو از متحدان این ائتلاف بخواهد که برنامه مشترکی را برای تهیه مهمات و موشک برای کی‌یف اتخاذ کنند.

طبق بیانیه دولت انگلیس، وزیر امور خارجه این کشور قرار است در سخنرانی خود اعضای ناتو را به بالا بردن بودجه نظامی، افزایش کمک به اوکراین و تسریع بخشیدن به تولیدات نظامی ترغیب کند.

کشورهای غربی از آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ به کمک‌های نظامی خود به اوکراین ادامه داده‌اند. روسیه با هشدار درباره عرضه تسلیحات به کی‌یف، گفته است که هرگونه محموله تسلیحاتی برای اوکراین را هدف مشروعی برای حملات خود می‌داند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید