امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 63817 |
تاریخ انتشار : 24 اسفند 1393 - 14:39 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

میوه های مفید برای مقابله‌ با کبد چرب این روزها در هر میوه فروشی که وارد می‌شوید آووکادو نیز به چشم می خورد. می توانید بودجه سبد میوه تان را طوری تنظیم کنید که از خواص فوق العاده این میوه نیز بهره‌مند شوید. آووکادو راهی طولانی را برای اثبات خواص خود پیموده است چون میوه […]

میوه های مفید برای مقابله‌ با کبد چرب

این روزها در هر میوه فروشی که وارد می‌شوید آووکادو نیز به چشم می خورد. می توانید بودجه سبد میوه تان را طوری تنظیم کنید که از خواص فوق العاده این میوه نیز بهره‌مند شوید. آووکادو راهی طولانی را برای اثبات خواص خود پیموده است چون میوه چربی است و مصرف روزانه بیش از یک عدد توصیه نمی‌شود.

 

he3475

این روزها در هر میوه فروشی که وارد می‌شوید آووکادو نیز به چشم می خورد. می توانید بودجه سبد میوه تان را طوری تنظیم کنید که از خواص فوق العاده این میوه نیز بهره‌مند شوید. آووکادو راهی طولانی را برای اثبات خواص خود پیموده است چون میوه چربی است و مصرف روزانه بیش از یک عدد توصیه نمی‌شود

باید بدانید که خواص فوق العاده این میوه ناشی از وجود اسید اولئیک (نوعی از اسیدهای چرب اشباع نشده مونو) است. این ترکیب سالم باعث کاهش میزان کلسترول خون می‌شود. علاوه بر این آووکادو حاوی فیبر زیادی است که باعث ایجاد احساس سیری زودهنگام شده و میزان قند خون را کاهش می‌دهد. در نتیجه اگر می خواهید بیشتر به کبد خود خدمت کنید می‌توانید این میوه را نیز به سبد غذایی‌تان اضافه کنید. توجه داشته باشید که ترکیبات موجود در آووکادو باعث کاهش سلول‌های چرب تجمع یافته در این ارگان شده و باعث بهبود عملکرد آن می‌شوند.

 

روزانه یک عدد سیب سبز برای صبحانه میل کنید. با این کار ساده می‌توانید میزان قند خون‌تان را نیز تنظیم کنید. به عقیده متخصصان آمریکایی سیب سبز یکی از سالم‌ترین و مفیدترین سیب‌ها و البته میوه‌ها محسوب می‌شود. باید بدانید که سیب و به خصوص سیب سبز باعث پاکسازی کبد می‌شود.

 

سیب سرشار از آنتی‌اکسیدان است و این آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و قند خون را پایین می آورند. البته موضوع به همین جا ختم نمی‌شود. سیب حاوی اسید مالیک است که یک عنصر اساسی برای پیشگیری از سنگ در کبد و کلیه ها می‌شود؛ در نتیجه کمک می‌کند که این دو ارگان در سلامت بهتری قرار داشته باشند.توصیه می‌شود که سیب را با پوست میل کنید. چون حاوی مواد معدنی مفیدی است که با چربی‌ها مقابله کرده و فلزات سنگین را از بدن دفع می‌کند.

he3477گریپ فروت و دارابی یا پوملو نیز مانند لیموترش جزو میوه های دوستدار کبد هستند؛ اما هر کدام شیوه خود را دارند. گریپ فروت حاوی آنزیمی است که باعث تحریک کبد شده و چربی‌ها و توکسین‌ها را دفع می‌کند.دارابی حاوی میزان زیادی اسید مالیک و کاراتنوئید است که این دو ترکیب باعث تقویت و تمیزی کبد می‌شوند.

 

 

 

 

 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید