امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 467053 |
تاریخ انتشار : 09 اردیبهشت 1401 - 11:48 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی و رئیس ستاد خدمات سفر استان گفت: در نوروز ۱۴۰۱ تعداد ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر به مشهد آمدند که پس از ۲ سال کرونایی تعداد قابل توجهی بود. یعقوبعلی نظری شامگاه گذشته در مراسم تقدیر از دست اندرکاران ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی که در استانداری […]

صلح خبر/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی و رئیس ستاد خدمات سفر استان گفت: در نوروز ۱۴۰۱ تعداد ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر به مشهد آمدند که پس از ۲ سال کرونایی تعداد قابل توجهی بود.

یعقوبعلی نظری شامگاه گذشته در مراسم تقدیر از دست اندرکاران ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه روز قدس هستیم و یاد و خاطره همه مجاهدان و رزمندگانی را که در مسیر آزادی قدس جان خود را فدا کردند مخصوصا شهید سردار سلیمانی در این روز گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه این جمع از خادمین زائران امام رضا(ع) هستند و این خود افتخاری است، گفت: هر اندازه برای زائرین امام و البته همه مجاورین که به نوعی زائر آقا محسوب می‌شوند کار کنیم باز هم بدهکاریم. هیچگاه نمی‌توانیم ادعا کنیم که این وظیفه و تکلیف را کامل انجام می‌دهیم، فقط میتوانیم خودمان را بدهکار بدانیم و سر کرنش در محضر امام رضا(ع) فرود بیاوریم و از اماممان عذرخواهی کنیم که هر اندازه تلاش کنیم نمی‌توانیم در شان زائران ایشان کار کنیم.

نظری با تاکید بر اینکه خدمت به زائران افتخار است، عنوان کرد: به عنایت امام رضا(ع) امیدواریم که به توان و تلاش کم ما برکت دادند. خدمت به خدام زائر هم ارزشمند است و ما در این جایگاه و مسئولیت خدمتگزار همه شما عزیزان هستیم. از همه حضار تشکر و قدردانی دارم. امیدوارم تلاش‌ها و نیت شما باعث خدمتگزاری بیشتر و موثرتر در این مسیر بشود؛ چراکه ما در عین حالی که افتخار به خدمتگزاری داریم منت‌پذیر هم هستیم.

وی تصریح کرد: شاهد بودیم در ابتدای امسال و روزهای پایانی سال گذشته زائران تقریبا از ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ در شهر مشهد حضور داشتند و تا ۱۳ فرودین ۱۴۰۱ این روند ادامه پیدا کرد. طبق آمار منتشر شده قریب به ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر نوروز امسال وارد مشهد شدند. درنتیجه از ماه‌ها قبل باید در بخش‌های مختلف آمادگی و هماهنگی ایجاد و مقدمات کار فراهم می‌شد که همه این‌ها در سطح استان در قالب ستاد خدمات سفر در کمیته‌های مختلف صورت گرفته است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: چند موضوع در میزبانی از زائران در ایام اوج حضور حائز اهمیت بوده که یکی از این موضوعات مسئله اسکان است؛ به خصوص در اواخر و اوایل سال که با سردی هوا مواجه هستیم. توان اسکان رسمی در هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و مراکز ثبت شده قریب به ۱۱۸ هزار نفر بوده که بدیهی است این برای تمام زائران کافی نیست.

وی با بیان اینکه اسکان باقی زائران در چند بخش انجام می‌گیرد، گفت: یک بخش مردمی است که مردم مشهد با فرهنگ زائرپذیری‌شان در این زمینه کمک کردند. تصمیم بر این است که اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی و دستگاه‌های متولی این افراد را ساماندهی کنند و تمام افرادی که آمادگی دارند به زائرین در این مقاطع اسکان دهند، آموزش داده شوند و زمینه‌سازی‌ها و توجیه‌های مورد نیاز صورت گیرد.

میزبانی مشهد از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر در نوروز

نظری ادامه داد: اسکان اضطراری نیز بخش دیگری است که در این شرایط به کمک زائرین می‌آید، اسکان آن‌ها در مدارس حسینه‌ها، مساجد وسالن‌های ورزشی است که این گروه نیز با ساماندهی و ایجاد آمادگی در طول سال می‌توانند خدمات بهتری ارائه دهند. حتی می‌توان این مراکز را به زائران پیشاپیش معرفی کرد. تاکید ما بر این است که در طول سال ستاد سفر در حوزه‌ اسکان اقدامات لازم را انجام دهد تا خدمات بهتری ارائه شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات امسال رسیدگی به گزارشاتی بود که از گرانی برخی اقامتگاه‌ها به دست ما رسیده بود. این موارد پیگیری شد و مبالغ اضافه به زائران برگشت داده شد که این اقدام قبل از اینکه اقدامی اقتصادی باشد یک اقدام شایسته فرهنگی است. زائر باید در مشهد از هر لحاظ احساس امنیت کند و نباید به او اجحاف شود، همچنین باید تمام نیازهایش با قیمتی مناسب در اختیارش قرار بگیرد.

رئیس ستاد سفر استان خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به اینکه پس از ۲ سال به روزرسانی‌ها، آمادگی‌ها و هماهنگی با مشکلاتی مواجه شد اما با وجود تعداد زیاد زائر خدمات در حوزه‌های حمل‌ونقل، اسکان و توزیع ارزاق خوب بود و سوانح جاده‌ای نیز زیاد نبود. البته اشکالاتی در کار بود که امید است در آینده رفع شود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید