امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 485404 |
تاریخ انتشار : 26 مهر 1401 - 7:15 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان رضوی یکی از مربیان کشتی فرنگی در فیروزه گفت: باوجود اینکه از شهرستان فیروزه به عنوان مهد کشتی فرنگی خراسان رضوی نام برده می‌شود اما هنوز زیرساخت‌های لازم برای این رشته ورزشی فراهم نیست. غلامرضا انتظاری کشتی گیر فرنگی‌کار که از ۱۲ سالگی به صورت حرفه‌ای کشتی را آغاز کرده است، در گفت […]

صلح خبر/خراسان رضوی یکی از مربیان کشتی فرنگی در فیروزه گفت: باوجود اینکه از شهرستان فیروزه به عنوان مهد کشتی فرنگی خراسان رضوی نام برده می‌شود اما هنوز زیرساخت‌های لازم برای این رشته ورزشی فراهم نیست.

غلامرضا انتظاری کشتی گیر فرنگی‌کار که از ۱۲ سالگی به صورت حرفه‌ای کشتی را آغاز کرده است، در گفت و گو با صلح خبر افزود: چون در سال ۱۳۵۹ هنوز کشتی فرنگی رایج نبود فعالیت خود را با کشتی آزاد آغاز نمودم.

وی خاطرنشان کرد: کشتی فرنگی یکی از مهم‌ترین ورزش‌های شهرستان فیروزه بوده و استعدادهای بالقوه و بالفعل زیادی را در خود جای داده است.

این مربی کشتی تصریح کرد: باوجود تمام دستاوردهای به دست آمده در این رشته ورزشی اما امکانات لازم و در خور شأن فرنگی‌کاران وجود ندارد.

کشتی بر روی تشک غیر استاندارد

وی که تاکنون در مسابقات پیشکسوتان جهان، پهلوانی کشور و مسابقات کشتی بین‌المللی دریای خزر حائز کسب مقام‌هایی شده است، ادامه داد: در حال حاضر از امکانات مورد نیاز این رشته ورزشی در شهرستان فیروزه فقط تشک آن را داریم که آن هم استاندارد نیست و ورزشکاران برخی فن‌ها را عملاً نمی‌توانند اجرا کنند.

انتظاری خاطرنشان کرد: سالنی که در حال حاضر فرنگی کاران این شهرستان از آن استفاده می‌کنند سالن فوتسال بوده و سالن مناسب دیگری وجود ندارد.

 وی افزود: هرچند تاکنون جوانان از این رشته ورزشی استقبال بسیار خوبی داشته‌اند، اما زیرساخت‌های لازم برای این ورزش در شهرستان فیروزه وجود ندارد.

این مربی کشتی فرنگی با اشاره به اینکه کشتی فرنگی را در شهرستان با ۲۰ ورزشکار شروع کردیم اما امروز ۱٠٠ کشتی‌گیر در این رشته ورزشی فعالیت دارند، مهم‌ترین عامل پیشرفت کشتی فرنگی در فیروزه را حمایت مادی و معنوی خانواده‌ها دانست و افزود: به رغم تمام پتانسیل‌هایی که این رشته ورزشی دارد اما بودجه لازم برای حمایت کشتی گیران فرنگی جذب نشده است.

وی بیان کرد: هرچند امسال کشتی گیران ما در آسیا مقام‌هایی را توانستند به دست بیاورند اما به عنوان هدیه فقط حدود یک تا ۵میلیون تومان دریافت کردند.

اعتبار صفر است

انتظاری با اظهار تأسف از اینکه در حاضر اعتبار این رشته ورزشی صفر است، گفت: اعتبار مورد نیاز از محل شهریه ورزشکاران تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون بسیاری از جوانان این شهرستان در سطح آسیا حائز مقام‌هایی شده‌اند، اکنون ۲۰ نفر از مدال‌آوران کشتی فرنگی در سطح کشور از شهرستان فیروزه هستند.

این مربی کشتی فرنگی گفت: هرچند ورزش کشتی پرخطر است اما از سویی شیرین و جذاب بوده و تحمل سختی‌های آن برای آینده کشتی فرنگی نتیجه خوبی را در پی خواهد داشت.

وی یادآور شد: مسابقات نونهالان کشوری در مهرماه، مسابقات استانی و کشوری بزرگسالان در آذرماه، مسابقات استانی و کشوری جوانان در دی‌ماه و مسابقات نونهالان را در بهمن‌ماه پیش رو داریم.

شهرستان فیروزه که نام پیشین آن، تحت جلگه یکی از بخش‌های شهرستان نیشابور بود، در خردادماه سال ۱۳۹۱ با مصوبه هیأت دولت به فیروزه تغییر نام یافت.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید