امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 47815 |
تاریخ انتشار : 06 بهمن 1394 - 19:07 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

جامعه > شهری – یک فوریت طرح “ممنوعیت و جلوگیری از تبلیغ کالاها و خدمات و مواد مصرفی تهدید کننده سلامت در اماکن عمومی شهر تهران تصویب شد و در صورت تصویب نهایی این طرح شهرداری تهران موظف است از تبلیغ خدمات ، کالاها و مواد مصرفی تهدید کننده سلامت شهروندان در اماکن عمومی شهر تهران جلوگیری […]

جامعه > شهری – یک فوریت طرح “ممنوعیت و جلوگیری از تبلیغ کالاها و خدمات و مواد مصرفی تهدید کننده سلامت در اماکن عمومی شهر تهران تصویب شد و در صورت تصویب نهایی این طرح شهرداری تهران موظف است از تبلیغ خدمات ، کالاها و مواد مصرفی تهدید کننده سلامت شهروندان در اماکن عمومی شهر تهران جلوگیری به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران به عنوان پیشنهاد دهنده این طرح در توضیح ضرورت آن گفت: بر اساس بند “ج” ماده 37 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور تبلیغ خدمات و کالاهای تهدید کننده سلامت که مصادیق آن توسط کارگروه موضوع بند الف این ماده تعیین و اعلام می شود از سوی کلیه رسانه ها ممنوع است.

وی گفت: دو هفته قبل، از اقدام شهرداری تهران در مورد نصب تابلوهای تبلیغاتی برای سلامت شهروندان در سطح شهر تشکر و تقدیر کردیم اما موارد تخلفاتی هم وجود داشت که به تبلیغ کالاهای مضر برای سلامت پرداخته بودند.

بر اساس این گزارش در ماده واحده این طرح پیشنهادی آمده است:” بر اساس ماده 71 قانون شوراها نظارت بر امور بهداشت حوزه شهر بر عهده شورای شهر تهران است و با توجه به اهمیت و حساسیت تامین و ضمانت تندرستی و سلامت آحاد جامعه و به منظور کمک به امنیت و ایمنی مواد غذایی ، بهداشتی و دارویی و مصرفی اطلاع رسانی صحیح و اشاعه و ارتقای فرهنگ استفاده از مواد مصرفی سالم و استاندارد این طرح ارائه شده است . بر این اساس شهرداری تهران موظف است از تبلیغ خدمات ، کالاها و مواد مصرفی تهدید کننده سلامت شهروندان بر اساس فهرست اعلامی از سوی کارگروه در اماکن عمومی شهر تهران جلوگیری به عمل آورد و متخلفین از طریق پیش بینی شده مورد پیگرد قانونی قرار دهد”.

۴۷۴۷

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :مهدی

      مطلب به جایی بود

    بدون نظر :