به گزارش مجله آموزشی صلح خبر منصوری کابررا؛ سوپراتومبیل آلمانی-ایتالیایی وبسایت دیجیاتو -سعید علیپور: کمپانی منصوری روزهای شلوغی را سپری کرده و در حال کار روی پروژههای متعددی است. هر چند تیونر صاحب نام جهان خودرو نتوانست از پروژههای جدید و جذاب خود در نمایشگاه ژنو پرده برداری کند، اما مثل دیگر خودروسازان این شرکت […]
به گزارش مجله آموزشی صلح خبر
منصوری کابررا؛ سوپراتومبیل آلمانی-ایتالیایی
وبسایت دیجیاتو -سعید علیپور: کمپانی منصوری روزهای شلوغی را سپری کرده و در حال کار روی پروژههای متعددی است. هر چند تیونر صاحب نام جهان خودرو نتوانست از پروژههای جدید و جذاب خود در نمایشگاه ژنو پرده برداری کند، اما مثل دیگر خودروسازان این شرکت نیز از اینترنت کمک گرفته و محصولات خود را به صورت آنلاین معرفی میکند.
تازهترین محصولی که منصوری رونمایی کرده، کابررا (Cabrera) نامگذاری شده است. اگر از روی تصاویر احساس میکنید که کابررا شبیه یکی از ساختههای لامبورگینی دیده میشود، کاملا حق دارید، چرا که این خودرو در حقیقت نسخهای ارتقا یافته از اونتادور SVJ به شمار میرود.
کابررا یکی از چند نسخه ویژهای است که منصوری به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس خود توسعه میدهد. مثل اکثر محصولات لامبورگینی کابررا نیز ریشه در اسپانیا داشته و نام آن از نژاد خاصی از گاوهای وحشی برگرفته شده است. منصوری این خودرو را «گاو مبارزی که حالتی تهاجمی دارد» توصیف میکند.
برخلاف پروژههای پیشین، در این پروژه مهندسین منصوری دماغه خودرو را بازطراحی کرده اند. نتیجه اینکه کابررا در نمای جلو تفاوتهایی را با اونتادور SVJ پیدا کرده و چینش چراغهای LED اصلی به گونهای است که بوگاتی شیرون را در ذهن تداعی میکند.
شاید بدانید که منصوری علاقه زیادی به فیبرکربن دارد و در پروژههای خود به وفور از این ماده سبک وزن، اما گران قیمت استفاده میکند. این امر در رابطه با کابررا نیز صادق بوده و اجزای بدنه آن از فیبرکربن ساخته شده است. این گاو خشمگین رنگی اختصاصی به اسم Vento Verde دارد که در زیر نور جلای خاصی به اتاق میبخشد.
در نمای روبرو، سپر استاندارد جای خود را به نمونهای با ورودیهای هوای متفاوت داده است. منصوری میگوید سپر جدید از لحاظ هدایت جریان هوا و ایرودینامیک وضعیت بهتری دارد؛ همچنین بهره گیری از رکابهای جانبی اسپرت به همراه گلگیرهای عریض هم عرض کلی خودرو را به اندازه ۴۰ میلی متر افزایش داده است. در نمای عقب درپوش تماما فیبرکربنی موتور، باله بزرگ، چهار خروجی گرد اگزوز و دیفیوزر جدید با طراحی دوگانه از جمله ویژگیهای شاخص کابررا هستند.
داخل گلگیرهای منصوری کابررا رینگهای آلیاژی سبک وزن با ابعاد ۹X۲۰ و ۱۳×۲۱ اینچ قرار دارند. این رینگها در جلو با تایرهایی به ابعاد ۲۵۵/۳۰ ZR۲۰ و در عقب با تایرهایی به ابعاد ۳۵۵/۲۵ ZR۲۱ احاطه شده اند. بد نیست اشاره کنیم تایرها ساخت شرکت ایتالیایی پیرلی بوده و از سری P Zero هستند.
در داخل کابین، تیونر زبده آلمانی تا جایی که ممکن بوده قسمتهای مختلف را با آلکانتارا پوشانده و به منظور هماهنگی با بدنه، از رنگی مشابه استفاده کرده است. فیبرکربن و اجزای تزئینی هم که روی آنها المانهایی به شکل تیر وجود دارند، زیاد به چشم میخورند.
منصوری طبق عادت دیرینه خود به ارتقای موتور نیز پرداخته است. شاید بدانید که موتور ۶.۵ لیتری V۱۲ و تنفس طبیعی اونتادور SVR در حالت استاندارد توانایی تولید ۷۵۹ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. با بازنگریهای متخصصین منصوری این ارقام به ترتیب به ۷۹۹ و ۷۸۰ واحد افزایش پیدا کرده اند.
با توجه به ارتقای خروجی موتور، شتاب کابررا ۰.۲ ثانیه و نهایت سرعت آن ۵ کیلومتر در ساعت افزایش یافته است. به عبارت دیگر این سوپر اتومبیل آلمانی-ایتالیایی برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها به ۲.۶ ثانیه زمان نیاز داشته و قادر است حداکثر سرعت ۳۳۵ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. آنطور که منصوری اعلام کرده فقط سه دستگاه از کابررا ساخته خواهد شد.
منبع: carscoops
منبع : Bartarinha