امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 519307 |
تاریخ انتشار : 04 مهر 1402 - 0:04 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش صلح خبر به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر کولوکولتسف» وزیر کشور روسیه روز دوشنبه در دیدار با «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در ایروان، پایتخت جمهوری ارمنستان از اهداف آمریکا در مناقشه مرزی آذربایجان و ارمنستان پرده برداشت. وزیر کشور روسیه در دیدار با نخست‌وزیر با اشاره به پشت پرده جانبداری آمریکا از امنیت ملی […]

به گزارش صلح خبر به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر کولوکولتسف» وزیر کشور روسیه روز دوشنبه در دیدار با «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در ایروان، پایتخت جمهوری ارمنستان از اهداف آمریکا در مناقشه مرزی آذربایجان و ارمنستان پرده برداشت.
وزیر کشور روسیه در دیدار با نخست‌وزیر با اشاره به پشت پرده جانبداری آمریکا از امنیت ملی ارمنستان در مناقشه مرزی با آذربایجان گفت: غرب با سو استفاده از اوضاع جاری در اوکراین، درصدد خالی کردن قفقاز جنوبی از حضور نیروهای نظامی روسیه در این منطقه است و تاکید کرد که واشنگتن هیچ دغدغه‌ای به امنیت ملی ارمنستان و ارامنه ندارد.
کولوکولتسف با بیان اینکه یکی از اهداف واشنگتن از قطع مناسبات میان ایروان و مسکو است خاطرنشان کرد که آمریکا و اتحادیه اروپا به طور مداوم و هدفمند در حال نسخه‌پیچی در اصلاح نهادهای امنیتی، دفاعی و قضائی ارمنستان برای تخریب روابط روسیه و ارمنستان هستند و تاکید کرد که آنان امنیت ارمنستان و ارمنی‌ها برای آنان هیچ موضوعیتی ندارد.
پیشتر، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی هشدار داده بود که از زمان اتحاد شوروری سابق تا اکنون، همواره گروهی از سازمان‌های غیردولتی و نهادهای طرفدار غرب برای تقویت نفوذ واشنگتن و متحدانش و تضعیف نقش روسیه در کشورهای استقلال یافته از جمله ارمنستان توطئه چینی و برنامه‌ریزی می‌کنند.
گفتنی است قره باغ منطقه‌ای در قفقاز است که از دیرباز موضوع اختلاف ارضی ارمنستان و آذربایجان بوده است و اکثریت قریب به اتفاق جمعیت آن ارمنی هستند.
دور تازه تنش‌های نظامی در قره‌باغ از سه شنبه گذشته آغاز شد. حملات جمهوری آذربایجان به منطقه قره‌باغ پس از آن روی داد که باکو صبح روز سه شنبه مدعی شد، انفجار یک مین ضدزره جاسازی شده توسط نیروهای ارمنی، باعث انهدام یک کامیون متعلق به جمهوری آذربایجان و کشته شدن چند نیروی امنیتی این کشور شد. در این درگیری‌های نظامی، تاکنون ده‌ها نفر کشته و بیش از صدها نفر دیگر نیز از جمله ۱۲ کودک زخمی شدند.
بر اساس این گزارش، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه اعلام کرد، در خصوص تعلیق عملیات نظامی در قره‌باغ توافق حاصل شده است و حملات از ساعت یک عصر چهارشنبه به وقت محلی متوقف شد.
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه نیز چند روز پیش در اظهاراتی رسانه‌ای درباره درگیری‌های اخیر میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعلام کرد: نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه قره‌باغ در همکاری فعال با همه طرف‌های درگیر، هر اقدامی را برای محافظت از غیرنظامیان انجام می‌دهند. روسیه با همه طرف‌های درگیر در منطقه قره باغ در تماس نزدیک است و امیدوار است به زودی راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای این مشکل پیدا شود.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید