امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 94388 |
تاریخ انتشار : 27 تیر 1395 - 14:48 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

دانش > دانش – همشهری آنلاین:باراک اوباما در اقدامی غیرعادی برای رئیس‌جمهور یک کشور، مقاله‌ای علمی را در یک نشریه علمی منتشر ساخت. براساس گزارش لايو‌ساينس، این مقاله که در آن به بررسی موفقیت و آینده قانون حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه یا ACA پرداخته است، روز يازدهم جولاي در نشريه معتبر پزشكي JAMA […]

دانش > دانش – همشهری آنلاین:
باراک اوباما در اقدامی غیرعادی برای رئیس‌جمهور یک کشور، مقاله‌ای علمی را در یک نشریه علمی منتشر ساخت.

براساس گزارش لايو‌ساينس، این مقاله که در آن به بررسی موفقیت و آینده قانون حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه یا ACA پرداخته است، روز يازدهم جولاي در نشريه معتبر پزشكي JAMA منتشر شد.

شايد در تاريخ معاصر اين اولين باري باشد كه يك رئيس‌جمهور درحال خدمت يك مقاله علمي كامل را با چكيده، يافته‌ها و نتيجه‌گيري منتشر كرده‌است. اگرچه روساي جمهور پيشين ديگري نيز وجود داشته‌اند كه تفاسير يا اظهار‌نظرهايشان را درباره موضوعي در نشريات علمي منتشر ساخته‌اند،‌ براي مثال جورج بوش در سال 2004 مطلبي درباره دسترسي به خدمات درماني در JAMA منتشر ساخت و بيل كلينتون نيز در سال 1997 تفسيري را در نشريه ساينس منتشر كرد.

مقاله علمي اوباما داده‌هاي گردآوري شده از گزارش ديگر مطالعات را تحليل كرده و روي برخي از موفقيت‌هاي قانون ACA از جمله كاهش درصد آمريكايي‌هايي كه از بيمه بهره نبرده‌اند،‌ تاكيد كرده‌است. براساس يافته‌هاي اين مقاله پس از آنكه لايحه ACA در سال 2015 به قانون تبديل شد، آمار آمريكايي‌هاي بيمه نشده از 16 درصد در سال 2010 به 9.1 درصد رسيد.

اوباما در نتيجه‌گيري مقاله‌اش مي‌نويسد كشور هنوز در مسير بهبود سيستم خدمات درماني با چالش‌هاي زيادي مواجه است و اگرچه پيشرفت‌هايي به وجود آمده، اما بسياري از آمريكايي‌ها هنوز بايد براي معاينه پزشك و تجويز دارو، فرانشيز يا قبض‌هاي ماهانه بيمه پول پرداخت كنند و ناتوان از درك سيستم پيچيده و گاه سردرگم بيمه‌ها بيمه‌نشده باقي بمانند.

اوباما براي اطمينان از وجود گزينه‌هاي مختلف بيمه براي آمريكايي‌ها كنگره را براي بازديد از برنامه بيمه دولتي تشويق كرده‌است، اين گزينه‌هاي بيمه دولتي مي‌توانند در بخش‌هايي از آمريكا كه از گزينه‌هاي محدود بيمه برخوردارند،‌ در دسترس قرار گيرند. اوباما همچنين سياست‌هايي را توصيه كرده‌است كه مي‌تواند به كاهش هزينه‌ داروهاي تجويز شده منجر شود. مقاله اوباما مورد داوري قرار نگرفته‌است اما چندين بار ويرايش و بازبيني شده‌است.

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.
Recommended article from FiveFilters.org: Most Labour MPs in the UK Are Revolting.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید