امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 524327 |
تاریخ انتشار : 07 آبان 1402 - 19:04 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/همدان امام جمعه رزن گفت: ۱۳ آبان بهترین فرصت برای تقویت هویت ملی ایرانی اسلامی و هویت دینی دانش آموزان بوده و معلمان از نقش موثری در تقویت ملی دانش آموزان مدارس برخوردار هستند و باید معلمان هویت ملی را در بین دانش آموزان مدارس تبیین و تقویت کنند. حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر […]

صلح خبر/همدان امام جمعه رزن گفت: ۱۳ آبان بهترین فرصت برای تقویت هویت ملی ایرانی اسلامی و هویت دینی دانش آموزان بوده و معلمان از نقش موثری در تقویت ملی دانش آموزان مدارس برخوردار هستند و باید معلمان هویت ملی را در بین دانش آموزان مدارس تبیین و تقویت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر منصوری یکشنبه ۷ آبان در جلسه هماهنگی مراسم  بزرگداشت ۱۳ آبان، اظهار کرد:دشمنان اسلام از نام شهید فهمیده‌ها همواره هراس دارند، شهید “محمدحسین فهمیده “نوجوانی قهرمان بود که بسیاری از جوانان کشورهای دیگ  این شهید والا مقام را به عنوان الگوی خود می‌دانند.

وی افزود: نوجوان ۱۸ ساله لبنانی شهید “احمد بصیر ” از شهدای ۴۰ سال پیش کشور لبنان یکی از شهدایی است که به عنوان اولین شهید آغاز کننده و مقدمه عملیات های استشهادی این کشور از شهید فهمیده کشور ایران اسلامی ما الگوبرداری کرده بود و الگوبرداری از شهید محمد حسین  فهمیده توسط شهید احمد بصیر مقدمه‌ای برای آزادی کامل  لبنان شد.

منصوری ادامه داد: در ۴۰ سال گذشته کتاب های بسیاری در رابطه با شهید فهمیده نگارش و فیلم های بسیاری توسط کارگردانان ساخته شده است اما چرا رژیم صهیونیستی و برخی پادوهای این رژیم غاصب در داخل کشور نمی‌خواهند شهید محمدحسین فهمیده برای دانش آموزان الگو سازی قرار داده شود و می‌گویند چنین چیزی واقعیت نداشته است؟

وی گفت: در حال حاضر جوانان و نوجوانان مهمترین  قشر جامعه بوده که دشمنان این قشر مهم جامعه را در توطئه و دسیسه های خود مورد هدف قرار داده و قصد تضعیف و سلب هویت دینی و هویت ملی آنان را دارد.

منصوری خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم‌های مختلف از جمله گرامیداشت ۱۳ آبان در بین دانش آموزان در مقابل هجمه‌های دشمنان از نقش موثری در تقویت هویت ملی و دینی دانش آموزان برخوردار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه تقویت هویت ملی دانش آموزان بر عهده معلمان و تقویت هویت دینی آنان بر عهده طلبه و روحانیون است، تصریح کرد: باید در تقویت هویت دینی دانش آموزان نیز فضا را برای حضور روحانیون در مدارس فراهم کرد.

منصوری همچنین یادآور شد:حضور دانش آموزان در نماز عبادی سیاسی جمعه یکی از راهکارهای مهم و ارزنده در تقویت هویت ملی و دینی دانش آموزان به شمارمی‌رود.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی  فرمانداری رزن هم  با اشاره به راهپیمایی ۱۳ آبان شهرستان رزن گفت:محل تجمع راهپیمایی ۱۳ آبان ماه پشت مسجد جامع از خیابان ۱۸ متری شهید چمران  و انتهای مسیر آموزش و پرورش بوده و با تجمع راهپیمایان مراسم راهپیمایی راس ساعت ۱۰ صبح آغاز خواهد شد.

علی اکبر ناظمی با تاکید بر فضا سازی شهر با نصب پلاکارد و بنر با موضوع گرامیداشت روز ۱۳ آبان، افزود: اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی برای حضور آحاد مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان  از نقش موثری در هر چه پرشور شدن گرامیداشت ۱۳ آبان مصادف با روز دانش آموز در این شهرستان برخوردار خواهد بود.

وی ادامه داد: در روز دانش آموز برنامه های فرهنگی مختلفی در شهرستان پیش بینی شده که دیدار  با ائمه جمعه شهرستان،دیدار با خانواده شهدای دانش آموزان، تجلیل از دانش آموزان برتر، نواخته شدن زنگ استکبارستیزی در مدارس، اجرای مراسم پرچم در مدارس، برگزاری مسابقات ورزشی از جمله برنامه های پیش بینی شده این شهرستان به مناسبت  روز ۱۳ آبان مصادف با روز دانش آموز خواهد بود.

تامین امنیت مراسم و کنترل و روان سازی ترافیک،پیش بینی سیستم صوتی مناسب، آماده باش آتش نشانی شهرداری  و اورژانس بیمارستان در مراسم راهپیمایی، اطلاع رسانی مراسم راهپیمایی از دیگر مصوبات این‌ جلسه بود که معاون فرماندار ی رزن نسبت به این مصوبات تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید