امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 99080 |
تاریخ انتشار : 02 شهریور 1395 - 9:33 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

گروه محیط زیست؛ به گزارش خبرنگار مهر، ناصر منوچهری پیش از ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سه سال گذشته ۸۷ اخطاریه به واحدهای آلاینده زیست محیطی مرند صادر شده که از این بین، تعدادی به دلیل بی توجهی به اخطاریه ها به دادگاه معرفی شده است. به گفته رئیس […]

گروه محیط زیست؛

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر منوچهری پیش از ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سه سال گذشته ۸۷ اخطاریه به واحدهای آلاینده زیست محیطی مرند صادر شده که از این بین، تعدادی به دلیل بی توجهی به اخطاریه ها به دادگاه معرفی شده است.

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست مرند، در بین ۱۱ پرونده تخلف زیست محیطی معرفی شده به دادگاه، تخلفات مربوط به صید و شکار نیز دیده می شود.

وی یادآور شد: در دو سال گذشته پروانه شکار در مرند صادر نشده اما در سال نخست فعالیت دولت یازدهم، ۲۲۷ فقره پروانه شکار و ۲۲۰ مورد دفترچه شکار به متقاضیان صادر شد.

منوچهری همچنین گفت: در سه سال گذشته ۱۷۵ موافقت نامه بهره برداری و احداث واحدهای صنعتی، خدماتی و تولیدی صادر شده ضمن اینکه ۴۶۰۰ نفر ساعت برنامه گشت و کنترل در دو منطقه شکار ممنوع مرند شامل میشو داغی و یکانات انجام پذیرفته است.

وی به عزم این اداره برای توسعه خدمات الکترونیک نیز اشاره و تصریح کرد: راه اندازی سیستم اتوماسیون تحت وب برای ارتباط با اداره کل استان و ادارات حفاظت محیط زیست، ارتقای سامانه هوشمند صدور پروانه شکار و راه اندازی شبکه دولت در این راستا قابل ارزیابی است.

منوچهری با بیان اینکه در همه مناسبت های تقویمی مرتبط با حوزه محیط زیست، برنامه های مختلفی در مرند طراحی و به انجام رسیده است، اضافه کرد: برگزاری بیش از ۲۰ سمینار و دوره آموزشی برای پرسنل، محیط بانان و دوستداران محیط زیست از لایه های مختلف مردم، در کنار تسهیل اخذ مجوز و فعالیت سازمان های مردم نهاد زیست محیطی جزو اقدامات ارزشمندی بوده که با معاضدت دستگاه های اداری و مدیریت ارشد شهرستان طی سه سال گذشته انجام شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مرند منوچهری گفت: پیش تر فقط یک سمن(سازمان مردم نهاد) در حوزه محیط زیست در مرند فعالیت داشت که ظرف سه سال گذشته دو سمن فعال و پیشرو دیگر در این شهرستان ایجاد شده است.

وی، کمک به انجام پروژه های دانشجویی با مساعدت مالی و انتقال تجارب و نیز طراحی و اجرای پروژه های زیست محیطی صنایع مانند ایجاد پکیج تصفیه فاضلاب انسانی در کارخانه های منطقه و فعال ساختن دستگاه امحای زباله های عفونی در بیمارستان آیت الله حجت این شهرستان را از دیگر فعالیت های پراهمیت اداره حفاظت محیط زیست مرند برشمرد.

منوچهری با بیان اینکه بواسطه فعالیت گسترده واحدهای تولید شن و ماسه بیشترین مخاطرات زیست محیطی مرند مربوط به آلودگی آب و خاک است، تاکید کرد: به تازگی کمیته ساماندهی پساب خروجی واحدهای شن و ماسه این شهرستان با حضور نمایندگان فرمانداری، محیط زیست، صنعت، معدن و تجارت، امور آب و جهادکشاورزی مرند فعال شده است تا میزان این مخاطرات به کمترین حد ممکن کاهش یابد.

Let’s block ads! (Why?)

خبرگزاری مهر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید