امروز: دوشنبه, ۷ آبان ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 25 ربيع ثاني 1446 | 2024-10-28
کد خبر: 420305 |
تاریخ انتشار : 02 اسفند 1399 - 11:46 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر به گفته رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، قرار گرفتن در در فاصله نزدیک یک متری هر تابش الکترومغناطیسی به ‌مدت طولانی ضرر دارد اما تاکنون هیچ مستندی در زمینه مضر بودن فناوری 5G برای سلامتی و حوزه خدمات عمومی حمل و نقل رصد نشده است. به گزارش صلح خبر، وحید یزدانیان […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

مضر بودن فناوری 5G برای سلامتی اثبات نشده است

به گفته رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، قرار گرفتن در در فاصله نزدیک یک متری هر تابش الکترومغناطیسی به ‌مدت طولانی ضرر دارد اما تاکنون هیچ مستندی در زمینه مضر بودن فناوری 5G برای سلامتی و حوزه خدمات عمومی حمل و نقل رصد نشده است.

به گزارش صلح خبر، وحید یزدانیان در نشست خبری همزمان با پنجاهمین سالگرد تاسیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات که به صورت مجازی برگزار شد، درباره اخبار و شنیده‌ها مبنی‌بر خطرات فناوری 5G اظهار کرد: ما نمی‌توانیم به بهانه مطالعات و احتمالات روند سازندگی و توسعه را تعطیل کنیم. البته بر این باور هستیم که باید امنیت مردم ما حفظ شود. پروژه‌ها و تحقیقات مفصلی درباره تابش امواج الکترومغناطیس با نهادهای مسوول انجام دادیم و این پروژه‌ها ما را به این نتیجه رساند و به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات هم ارائه کردیم که این تابش‌ها برای سلامتی مردم مضر نیست.

وی ادامه داد: البته اگر شما در فاصله نزدیک یک متری آنتنی به مدت طولانی قرار بگیرید، ضرر دارد و هر تابش الکترومغناطیسی این زیان را خواهد داشت. اما در زمینه 5G که یک فناوری نو است، تا کنون هیچ مستندی در زمینه مضر بودن این فناوری برای سلامتی و حوزه خدمات عمومی حمل و نقل رصد نشده است. ما مطالعات حوزه 5G‌ را هم در زمینه تابش و غیرتابش انجام می‌دهیم و به این جمع‌بندی نرسیده‌ایم. توسعه و سازندگی کشور را نمی‌توان معطل این موارد کرد. فناوری 5G آمده و در دنیا استفاده می‌شود.

ادامه دارد

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید