امروز: دوشنبه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 27 ذو القعدة 1445 | 2024-06-03
کد خبر: 449499 |
تاریخ انتشار : 11 آذر 1400 - 14:57 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

مشاور رئیس جمهوری مستعفی یمن و معاون رئیس پارلمان این کشور همسو با دولت مستعفی با اشاره به اینکه دو کشور عربستان و امارات به رئیس جمهوری مستعفی یمن اهانت کرده و به او اجازه بازگشت به یمن را نمی‌دهند، اعلام کرد که ظرف چند روز آینده به یمن بازخواهد گشت تا برای نجات کشور […]

مشاور رئیس جمهوری مستعفی یمن و معاون رئیس پارلمان این کشور همسو با دولت مستعفی با اشاره به اینکه دو کشور عربستان و امارات به رئیس جمهوری مستعفی یمن اهانت کرده و به او اجازه بازگشت به یمن را نمی‌دهند، اعلام کرد که ظرف چند روز آینده به یمن بازخواهد گشت تا برای نجات کشور یک جبهه ملی اعلام کند.

به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، عبدالعزیز جباری، مشاور عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن و معاون رئیس پارلمان این کشور در گفت‌وگویی مطبوعاتی اظهار کرد: عربستان و امارات به عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی یمن) اهانت کرده و او را تحقیر و تضعیف کردند، همچنین این دو کشور هادی را تهدید کرده و او را از بازگشت به یمن بازداشتند.
جباری گفت: در چند روز آینده به یمن بازخواهیم گشت و یک جبهه ملی را برای نجات کشور اعلام خواهیم کرد، راه‌حل در یمن باید سیاسی و مسالمت‌آمیز باشد و بدون وجود دولت برقراری صلح غیرممکن است.
مشاور منصور هادی افزود: عربستان و امارات تا این لحظه به دولت نه اجازه صادرات گاز و یا نفت و نه تجهیز ارتش به سلاح را نمی‌دهند و این در حالی است که اقتصاد ما امروز در حال فروپاشی است و مردم قربانی آن هستند.
او در ادامه گفت: فراخوان برای نجات ملی و توقف جنگ برای همه است، بیگانه نمی‌تواند از کشور ما دفاع کند و در حال حاضر رهبری غیر یمنی برای سرنوشت یمن تصمیم‌گیری می‌کند.
جباری در ادامه با تاکید بر اینکه زمام امور در یمن از دست خارج شده و در حال حاضر به خواست طرفی غیر یمنی برای ایجاد شه‌نظامیانی در تمامی شهرها تلاش می‌شود، گفت: ما سال‌ها است خواستار اصلاح ارتباط خود با ائتلاف هستیم؛ اما فایده‌ای نداشته است.
مشاور رئیس جمهوری مستعفی یمن در ادامه گفت: آنهایی که “برادر” خوانده می‌شوند به شرط شنیدن نقدی سازنده از هر طرفی آماده شکست هستند.
احمد بن دغر، رئیس مجلس شورای یمن حامی هادی و جباری روز چهارشنبه در بیانیه‌ای تشکیل ائتلاف نجات ملی برای توقف فوری جنگ در یمن را خواستار شدند.
آن دو با اشاره به اینکه یمن هدف یک تخریب برنامه‌ریزی‌شده، عامدانه و تحت حمایت مالی و  سیاست‌های جدا کننده قرار دارد، تاکید کردند: گزینه نظامی به بن‌بستی رسیده که تقریبا شکست خود را اعلام کرده است.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید