امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 99428 |
تاریخ انتشار : 04 شهریور 1395 - 9:57 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

گروه محیط ریست؛ به گزارش ایسنا، پرویز گرشاسبی در سومین جلسه کمیته هماهنگی مشترک پروژه مدیریت مشارکتی جنگل و مرتع چهارمحال  و بختیاری (جایکا)، ورود به بحث مرتع و مباحث جامع‌نگری محصولات جهاد کشاورزی را نیازمند اجرای پروژه جایکا دانست و گفت: هدف پروژه جایکا و پروژه‌هایی مانند آن از جمله منارید، مدیریت حوزه آبخیزداری […]

گروه محیط ریست؛

به گزارش ایسنا، پرویز گرشاسبی در سومین جلسه کمیته هماهنگی مشترک پروژه مدیریت مشارکتی جنگل و مرتع چهارمحال  و بختیاری (جایکا)، ورود به بحث مرتع و مباحث جامع‌نگری محصولات جهاد کشاورزی را نیازمند اجرای پروژه جایکا دانست و گفت: هدف پروژه جایکا و پروژه‌هایی مانند آن از جمله منارید، مدیریت حوزه آبخیزداری است.

وی افزود: پروژه جایکا و منارید نباید تنها مختص چهارمحال و بختیاری باشد و لازم است تمامی استان‌های کارون را در بر بگیرد.

گرشاسبی مشارکت دولت در تأمین مسائل مالی  این پروژه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برای اجرای پروژه‌های بیشتر لازم است جلسات متعددی میان استان‌های کارون برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم  توسعه در بحث کارون نیاز به مشارکت دستگاه‌های وزارت نیرو و محیط زیست است.

محمد عقیقی مدیرکل دفتر حفاظت خاک و کنترل فرسایش ایران در ادامه از اضافه شدن فاز تمدید برای دست یافتن به نتایج نهایی پروژه جایکا و پایداری بیشتر در اجرای آن خبر داد.

وی اظهار کرد: فاز تمدید پروژه به همراه دیگر فعالیت‌های پروژه، مقدمه‌ای برای تشکیل فاز 2 پروژه شد و فاز دو پروژه با رویکرد مدیریت بهتر آبخیزداری و در راستای اهداف سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نماینده مقیم پروژه جایکا در ایران، کوهی ساتو نیز اظهار کرد: فعالیت‌های مختلفی در راستای تقویت مدیریت مشارکتی پروژه جایکا انجام شد، همچنین تهیه سند راهبردی برای اجرای پروژه جایکا و تشکیل کمیته هماهنگی پروژه شکل گرفته است.

کوهی ساتو به ثمر رسیدن فعالیت‌های پروژه جایکا را ناشی از حمایت سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری دانست و گفت: رویکرد فعالیت‌های پروژه جایکا باید به‌گونه‌ای باشد که تک‌تک افراد در آن همکاری داشته باشند.

کارشناس پروژه، فرزاد رضازاده نیز در این گردهمایی افزود: در پروژه جایکا آموزش یک سری تسهیل‌گری میدانی و ارزیابی تسهیل‌گران روستائی صورت گرفت.

وی از تشکیل صندوق‌های اعتباری روستائی طی اجرای فاز تمدید این پروژه خبر داد و گفت: زنبورداری، احداث باغ، پرورش دام و طیور و کشت گیاهان دارویی مهمترین موارد مصرف وام از این صندوق‌های اعتباری است.

وی خاطرنشان کرد: استان چهارمحال و بختیاری در زاگرس میانی به عنوان نمونه کاملی از رویشگاه زاگرس در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

Let’s block ads! (Why?)

ایسنا

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید