امروز: دوشنبه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 11 ذو الحجة 1445 | 2024-06-17
کد خبر: 463892 |
تاریخ انتشار : 14 فروردین 1401 - 23:32 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان رضوی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قوچان گفت: بعد از ۲ سال رکود مسابقات کشتی با چوخه گود طبیعی رهورد جام سردار شهید بابا محمد رستمی در قوچان برگزار می‌شود. محمد شایگان در گفت‌وگو با صلح خبر عنوان کرد: از معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست که به‌ عنوان نماینده […]

صلح خبر/خراسان رضوی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قوچان گفت: بعد از ۲ سال رکود مسابقات کشتی با چوخه گود طبیعی رهورد جام سردار شهید بابا محمد رستمی در قوچان برگزار می‌شود.

محمد شایگان در گفت‌وگو با صلح خبر عنوان کرد: از معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست که به‌ عنوان نماینده رئیس‌جمهور ۱۰ فروردین ماه به شهرستان قوچان سفر کردند، برای بهسازی و تکمیل گود چوخه رهورد درخواست ۱۰ میلیارد تومان اعتبار داشتیم تا بتوانیم این گود تاریخی را بازسازی کرده و در آینده نزدیک مسابقات بین‌المللی برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: برای پروژه گود چوخه شهر قوچان پنج میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ شده و در اعتبارات سال ۱۴۰۱ نیز مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اختصاص داده‌ شده است. همچنین از محل ماده ۱۸۰ مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ از محل اعتبارات استانی و در مجموع اعتبارات تخصیص‌ یافته از سه ردیف حدود هشت میلیارد تومان است که اعتبار بسیار خوبی است و امیدواریم با تخصیص کامل این اعتبار شاهد بهره‌برداری هر چه سریع‌تر این گود باشیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قوچان افزود: در سال جاری برای اولین بار مسابقات منظم کشتی با چوخه در روزهای نوروز برگزار شد. به‌ عنوان‌ مثال مسابقاتی در روستای دیزادیز برگزار و استقبال بسیار خوبی هم از آن شد؛ به طوری که بیش از ۵۰۰۰ نفر از شهرستان و شهرستان‌های همجوار برای تماشای این مسابقات حاضر شدند.

شایگان اظهار کرد: همچنین مسابقاتی در دهستان دوغایی و بعد از چند سال رکود در گود تازه ساخته‌ شده توسط اهالی برگزار شد که از تمام این مسابقات بعد از رکود و تعطیلی اماکن ورزشی به دلیل کرونا استقبال خوبی انجام شد. آخرین مسابقه ما نیز ١۶ اردیبهشت مسابقات کشتی چوخه در گود طبیعی رهورد باشکوه و در سطح کشوری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در احداث گود و برگزاری مسابقات در شهر جدید آلماجق همکاری بی‌نظیری بین ارگان‌های مختلف انجام شد و خیرین هم بسیار همراه بودند، گفت: برنامه ما این است که مسابقات کشتی با چوخه هم ثبت فدراسیونی شود و هم جنبه بین‌المللی به خود بگیرد.

برگزاری مسابقات کشتی با چوخه در گود آلماجق شهرستان قوچان

شایگان بیان کرد: مسابقات کشتی با چوخه در شهر آلماجق با شرکت ۲۰۴ چوخه‌کار از ۱۵ شهرستان ۲ استان خراسان رضوی و شمالی برگزار شد.

وی افزود: در پایان این دوره از مسابقات گود آلماجق از نفرات برتر تجلیل به عمل آمد و به نفرات اول این مسابقه ۶ میلیون، مبلغ سه میلیون تومان برای نفرات دوم و ۲ میلیون تومان برای نفرات سوم اهدا شد.

در وزن ۶۶ کیلوگرم عبدالله احمدی مقام اول و حمید قوامی و حمید سلمانیان مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در وزن ۷۴ کیلوگرم امیرحسین قوچانی اول شد؛ احمد حسن‌لو مقام دوم را به دست آورد و سعید قنبری در جایگاه سوم قرار گرفت.

در وزن ۸۴ کیلوگرم مجید هودانلو بر سکوی نخست ایستاد و مهدی یزدانی و جبار غلامی به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در وزن ۹۶ کیلوگرم به ترتیب ایوب قلی‌پور، حسن امامیان و بهرام قادرآبادی به مقام‌های برتر دست یافتند.

در وزن مثبت ۹۶ کیلوگرم نیز یزدان حسن‌پور مقام اول را کسب کرد. حیدر عزیزی به مقام دوم رسید و ابوالفضل ثانی بر سکوی سوم ایستاد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید