امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 506092 |
تاریخ انتشار : 31 اردیبهشت 1402 - 15:52 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/کرمان معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: نباید اجازه داد که مسائل خانوادگی به کشمکش های دادگاهی کشیده شود و باید با استفاده از حضور اعضای شوراهای حل اختلاف در ورودی دادگاه های خانواده، از ورود پرونده ها به محاکم خانواده جلوگیری کرد. حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی […]

صلح خبر/کرمان معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: نباید اجازه داد که مسائل خانوادگی به کشمکش های دادگاهی کشیده شود و باید با استفاده از حضور اعضای شوراهای حل اختلاف در ورودی دادگاه های خانواده، از ورود پرونده ها به محاکم خانواده جلوگیری کرد.
حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی امروز ۳۱ اردیبهشت ماه در همایش “مردم، سازش، پیشگیری” که با حضور اعضای شوراهای حل اختلاف، علماء و سران طوایف، معتمدین، مصلحین و حکمین قرآنی، طلایه داران، سفیران صلح و صلح یاران در شهرستان بم برگزار شد، اظهار کرد: هر چه در زمینه استفاده از ظرفیت های مردمی برای توسعه صلح و سازش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی سرمایه گذاری کنیم، به نفع مردم، دولت و قوه قضاییه خواهد بود.
وی با بیان اینکه باید میدان را برای کار معتمدان، ریش سفیدان، علماء و اعضای ستادهای صبر فراهم کرد، تاکید کرد: باید ضمن توسعه ارجاع پرونده ها به هیئت های صلح، شبکه سازی های محلی به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت های ستاد صبر را مد نظر قرار داد.
صادقی گفت: نباید اجازه داد که مسائل خانوادگی به کشمکش های دادگاهی کشیده شود و باید با استفاده از حضور اعضای شوراهای حل اختلاف در ورودی دادگاه های خانواده، از ورود پرونده ها به محاکم خانواده جلوگیری کرد.
معاون قوه قضائیه در ادامه گفت: فلسفه قدرت دفاعی کشور ما برای تداوم صلح است زیرا صلح در حوزه کلان زمانی حاصل می شود که قوی باشیم و در بین مردم، صلح زمانی محقق می شود که گذشت داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه انسان با ایثار به بزرگی می رسد و افرادی که وساطت می کنند و اهل خیر هستند کرامت می آفرینند و خودشان نیز اهل کرامت هستند، بیان کرد: مهمترین کار این است که بر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی کاری کنیم که ظرفیت عظیم مردم برای حل مسائل به صحنه بیاید و مسئولان نیز وظیفه پشتیبانی خود را انجام دهند.
صادقی با اشاره به این مطلب که فکر نکنیم مسئولان دولتی، قضایی و انتظامی می توانند تمامی امور را به صورت کامل انجام دهند، تصریح کرد: کارهای بزرگ را باید با کمک مردم انجام داد و این اتفاق بزرگ در قالب ستاد صبر انجام می شود و ستادهای صبر زمینه حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برای حل مسائل مختلف به شمار می روند.
معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: ستادهای صبر در استان ها می توانند کارهای فراتر از یک دستگاه، نهاد و قوه را انجام دهند و می توانند اقداماتی دربرگیرنده و فراگیر نسبت به همه مردم را به انجام رسانند.
وی با اشاره به این مطلب که تاکید بر احسان در نگاه دین محور در سطح اهمیت بالایی قرار دارد، گفت: با توسعه اخلاق در جامعه، از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و … جلوگیری می شود و برای نیل به این اهداف باید آموزش های مرتبط را در مدارس توسعه داد.
صادقی گفت: دولت ها وظیفه دارند که کف عدالت را تضمین کنند؛ به عنوان مثال قاضی باید حکم به عدالت کند و مردم وظیفه توسعه احسان در جامعه را بر عهده دارند که منجر به توسعه بیش از پیش عدالت می شود.
معاون قوه قضاییه تصریح کرد: سویه مردمی کار در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توسعه صلح و سازش باید قوی و زنده شود و مردم برای کار، میدان داشته باشند و مسئولان باید این میدان را فراهم کنند. ما در دستگاه قضایی این میدان را ایجاد کرده ایم زیرا با رسیدگی به پرونده ها مسائل ختم به مصالحه نمی شود و از این رو توجه به حضور مردم در رفع اختلافات به صورت ویژه تری دیده شده است تا ضمن شناسایی و رفع زمینه های بروز جرم و آسیب اجتماعی، در صورت بروز اختلاف، زمینه رفع اختلاف با صلح و سازش فراهم شود.
به گزارش صلح خبر، در پایان این همایش با حضور مسئولان هیئت‌های صلح شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم نیز  افتتاح شدند.
حسین رمضانی زاده رئیس دادگستری بم در مراسم افتتاح این هیئت ها گفت: در ارگ جدید بم بیش از ۱۰ هزار کارگر مشغول به کار هستند و از این رو مواردی در حوزه کارگری پیش می‌آید که با حضور هیئت های صلح از بروز اختلافات جلوگیری می شود و مدیران بهتر می توانند به درخواست ها و مطالبات این افراد رسیدگی کنند و با این اقدام از حجم ورودی پرونده ها به دادگستری نیز جلوگیری می شود.انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید