امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 526955 |
تاریخ انتشار : 25 آبان 1402 - 14:55 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

سند دار شدن اراضی کشاورزی می‌تواند به هوشمندسازی اراضی کشاورزی، مدیریت منابع آب، مدیریت بحران، امکان دریافت تسهیلات، حفظ کاربری اراضی کشاورزی و … کمک کند. به گزارش صلح خبر، بنا بر نظر کارشناسان بخش کشاورزی سند دار شدن اراضی کشاورزی می‌تواند مزایای بسیاری برای کشاورزان داشته باشد که از مهمترین آنها می‌توان به تثبیت […]

سند دار شدن اراضی کشاورزی می‌تواند به هوشمندسازی اراضی کشاورزی، مدیریت منابع آب، مدیریت بحران، امکان دریافت تسهیلات، حفظ کاربری اراضی کشاورزی و … کمک کند.

به گزارش صلح خبر، بنا بر نظر کارشناسان بخش کشاورزی سند دار شدن اراضی کشاورزی می‌تواند مزایای بسیاری برای کشاورزان داشته باشد که از مهمترین آنها می‌توان به تثبیت مالکیت، حفظ کاربری اراضی کشاورزی، هویت‌دار شدن زمین کشاورزی، اخذ تسهیلات مالی، امکان نظارت و حمایت در بخش کشاورزی، منزلت بخشی به کشاورزی و کشاورزان، کمک به برنامه ‌ریزی برای کشاورزی اشاره کرد.

بنا براعلام مدیرکل دفتر مهندسی و حد نگاری اراضی سازمان امور اراضی کشور تاکنون برای ۶ میلیون و ۵۹۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی یعنی ۴۲ درصد سند صادر شده و ۵۸ درصد اراضی همچنان بدون سند هستند.

گفته می شود که موانع و چالش‌های بسیاری برای سند دار شدن اراضی کشاورزی وجود دارد که از جمله این موانع می‌توان به سنگینی و گستردگی کار و تاخیر در صدور سند، عدم همکاری برخی از مالکان  به دلیل مشکلات حقوقی،  عدم هماهنگی دستگاه‌های مربوطه برای شروع کار ، وجود نواقص در سامانه‌های یکپارچه و شفاف سازی فرآیند کاری بعد از انجام طرح  و قوانین دست‌وپاگیر اشاره کرد. این موارد باعث می‌شود کشاورزان تمایلی برای دریافت سند نداشته باشند.

آن طور که کارشناسان می‌گویند سند دار کردن اراضی کشاورزی اقدامی فرادستگاهی است و تمام دستگاه‌های مربوطه باید همزمان وارد میدان شوند تا بتوان در بازه 10 ساله برای همه اراضی کشاورزی سند صادر کرد.

  فرآیند سند دار کردن اراضی کشاورزی چگونه است؟

ابتدا کشاورزان و مالکان اراضی کشاورزی باید به وبسایت sabtemelk.ir  مراجعه و درخواست اولیه خود را ثبت کنند. پس از آن بایستی ثبت‌نام و بارگذاری مدارک و مستندات مالکیتی زمین صورت گیرد. بعد از ثبت مدارک پرونده‌ای در سازمان ثبت اسناد  و املاک کشور تشکیل می شود و پس از استعلامات لازم توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و طی کردن فرآیند اداری سند مربوطه صادر می‌شود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید