امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 71698 |
تاریخ انتشار : 22 اسفند 1394 - 11:21 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش صلح خبر پایگاه پایگاه صلح خبر ایران: به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو، مرکز فن آوری بشردوستانه یک برنامه تحقیق و توسعه بزرگ است که توسط کمیته بین المللی صلیب سرخ و موسسه فن آوری سوئیس در شهر لوزان آغاز شده است. درجریان بازدید رئیس کمیته بین المللی […]

به گزارش صلح خبر پایگاه پایگاه صلح خبر ایران:

به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو، مرکز فن آوری بشردوستانه یک برنامه تحقیق و توسعه بزرگ است که توسط کمیته بین المللی صلیب سرخ و موسسه فن آوری سوئیس در شهر لوزان آغاز شده است. درجریان بازدید رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ از مؤسسه فن آوری سوئیس از طرح های این برنامه رونمایی شد.

توافقنامه میان این دو نهاد، یک برنامه چهارساله را مشخص می کند که هدف از آن گسترش همکاری ها میان بخش بشردوستانه و بخش علمی و همچنین متخصصان شاخه های دیگر است، تا فن آوری های موردنیاز برای رسیدگی به چالش های بشردوستانه جهان امروز را توسعه دهند. زمینه های زیادی برای کاوش در این خصوص وجود دارد: انرژی، آب، ساخت و ساز، لجستیک، محیط زیست، فن آوری های اطلاعات و ارتباطات و فن آوری های زیست درمانی تنها تعدادی از آنها هستند. با وجود بیش از ۱۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان که متأثر از بحران های بشردوستانه هستند، تقاضا و درخواست های موجود بی شمارند.

اولین محصولی که توسط این مرکز فن آوری بشردوستانه تولید خواهد شد، پای مصنوعی بادوام و مقرون به صرفه و مناسب برای تمامی مناطق است که برای افراد دچار قطع عضو که بویژه نیاز به تحرک زیاد دارند طراحی خواهد شد. این امر گستره پروتزهایی را که کمیته بین المللی صلیب سرخ هم اکنون از آنها استفاده می کند کامل خواهد کرد. در ۲۰۱۴، خدمات توانبخشی جسمی و پروتزهایی که با حمایت کمیته بین المللی صلیب سرخ ارائه شدند بیش از ۳۰۰ هزار نفر در سراسر جهان را قادر کرد تا به میزانی از استقلال در انجام امور خود برسند.

ژان کلود بوله، مدیر مرکز توسعه و همکاری مؤسسه فن آوری سوئیس توضیح می دهد: «ما بیش از ۴۰ سال  است که در زمینه همکاری و توسعه فعالیت می-کنیم. شراکت ما با کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز بر پایه این سنت است. ما نیاز تمرکز بر نوآوری های مرتبط با کار بشردوستانه را دریافته ایم.»

کلاوس شوننبرگر، رئیس برنامه EssentialTech مؤسسه فن آوری سوئیس می گوید: «من درخصوص ایجاد این مرکز شگفت زده هستم. ما در حال حاضر راهکارهای صنعتی و فن آورانه را برای Global South تهیه می کنیم. حالا نیز، بخش بشردوستانه از روش های ما بهره مند خواهد شد.»

پاسکال هونت، رئیس بخش کمک رسانی کمیته بین المللی صلیب سرخ می گوید: «راه اندازی مرکز فن آوری بشردوستانه به همراه مؤسسه فن آوری سوئیس نشان دهنده خواسته ما برای یافتن راه های عملی و موثر در حل مشکلات ویژه افرادی است که امروزه تحت تأثیر درگیری های مسلحانه و دیگر شرایط خشونت آمیز هستند. با همکاری مشترک برای ایجاد روش های مبتکرانه می توانیم کمک بیشتری به افراد نیازمند ارائه کنیم.»

مرکز فن آوری بشردوستانه توسط مؤسسه فن آوری سوئیس اداره می شود اما به طور مشترک توسط کارکنان هر دو نهاد مدیریت می گردد و از این طریق تجربه کمیته بین المللی بشردوستانه در زمینه بشردوستانه با توانمندی های مؤسسه ی فدرال فن آوری سوئیس در نوآوری تلفیق می شود.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید